رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: مسوولیت کمیته خیران و تاجران قرارگاه مرکزی مواسات وهمدلی هرمزگان به اتاق بازرگانی بندرعباس واگذار شده که تاکنون فعالان اقتصادی استان ۲۰۰ میلیون ریال به این مرکز کمک کرده اند.
محمد رضا صفا روز چهارشنبه در حاشیه کمک رسانی به این قرارگاه افزود: همچنین یکی از خیران اقتصادی هرمزگان پنج تن برنج به قرارگاه همدلی کمک کرده است.
وی بیان داشت: تمام فعالان اقتصادی هرمزگان با راهبری اتاق بازرگانی بندرعباس برای مقابله با کرونا بسیج شده اند و این کمک ها تا مهار کامل این ویروس ادامه دارد.
رییس اتاق بازرگانی بندرعباس از فعالان اقتصادی خواست تا خانواده های نیازمند را در این ایام کرونایی تنها نگذارند، چرا که اقتصاد بسیاری از خانوارها در اثر شیوع ویروس کرونا تحت تاثیر قرارگرفته و باتوجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بدون شک نیاز آنها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
صفا ابرازداشت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی بندرعباس با تلاش شبانه روزی می کوشد تا کمک های فعالان اقتصادی را به کادر درمانی در اقصی نقاط هرمزگان برساند و از هیچ تلاشی در این خصوص دریغ نمی کند.
وی یادآورشد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون   تاجران و فعالان اقتصادی بندرعباس در ۹ مرحله به مراکز درمانی هرمزگان کمک رسانی کرده و همچنان نیز ادامه دارد.
صفا ابرازداشت: باتوجه به اعلام مدیرکل امور مالیاتی  هرمزگان، تمام کمک های نقدی وغیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی به مراکز درمانی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می شود.
رییس اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: بر این اساس کمک های افراد به هر روشی از قبیل مایحتاج عمومی و اختصاصی شامل تجهیزات و لوازم مصرفی مراکز درمانی به عنوان هزینه قابل قبول از درآمد مشمول مالیات آنها کسر خواهدشد.
به گزارش ایرنا، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در ۲۱ فروردین ماه امسال بیان کرد:  با مشارکت جمعی از فعالان اقتصادی و خیران، مجموعه‌ای از تجهیزات و امکانات پزشکی به ارزش ۱۷ میلیارد ریال به مراکز درمانی استان هرمزگان، جهت مقابله با ویروس کرونا اهدا شد.
 این کمک ها در چندین مرحله روانه مراکز درمانی استان شده که شامل شیلد محافظ صورت، دستکش، عینک یک بار مصرف و لباس یک بار مصرف بوده است.
 همچنین اهدا سه دستگاه ونتیلاتور تنفسی توسط بازرگانان لنگه و قشم، تامین ۴۹۷ لباس مخصوص اتاق عمل، ۳۶۰ دستگاه عینک محافظ، ۱۱ دستگاه تست اکسیژن خون، ۴۳ دستگاه تب سنج گویا، پنج هزار متر پارچه جهت تولید ماسک و مایع ژل های ضدعفونی کننده خارجی نیز بخشی از دیگر کمک های فعالان اقتصادی هرمزگان برای تامین نیاز کادر درمانی استان می باشد.
 بخش دیگری از این  کمک ها شامل ۲۵ عدد ترمومتر، ۵ عدد اکسی متر، ۲هزار و ۵۸۰ عدد ماسک N۹۵ و ۲هزار و۵۰۰ جفت دستکش معاینه بوده که در قالب کمپین نفس روز گذشته در بیمارستان های قشم، لنگه، بندرعباس، میناب و جاسک توزیع شد.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹»  اواسط دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
این ویروس در حال حاضر در بیش از ۲۰۰ کشور از جمله ایران شیوع یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.