مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان عصر شنبه اظهار داشت: این نهاد با هدف تهیه سبدهای مواد غذایی با همت و مشارکت داوطلبان و خیران برای کمک به افراد کم برخوردار و آسیب‌دیدگان متاثر از شیوع ویروس کرونا  پویش «دست یار» را در دست اجرا دارد.

مختار سلحشور بیان داشت: جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از نهادهای مسوول در حوادث و بحران ها همچون زلزله و سیل، این بار نیز در شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا و آسیب های وارد بر پیکره اقتصاد، با مشارکت های مردمی به دنبال رفع کمبودها در مناطق محروم است.

وی با دعوت از مردم استان برای مشارکت در این پویش، افزود: مردم خیر و نوعدوست استان می توانند کمک های نقدی خود را جهت تهیه بسته های معیشتی برای خانواده‌های کم‌بضاعت از طریق کد دستوری #۷۶۱۱۲ یا شماره حساب ۴۹۷۸۶۵۴۱۳۴ و یا شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۲۸۵۳۵۴۵۲  به نام جمعیت هلال احمر نزد بانک ملت واریز تا در تهیه سبدهای معیشتی یاور خانواده های کم برخوردار استان باشند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر  هرمزگان خاطر نشان کرد: کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده برای تامین بسته‌های غذایی برای معیشت آسیب‌دیدگان متاثر از شیوع ویروس کرونا هزینه می‌شود و توزیع آن در ماه مبارک رمضان انجام می گیرد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۰۳۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۳۰ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۳۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۵۰۳۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.