فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در این زمینه ضمن گرامیداشت روز ارتش گفت: امسال باتوجه به شیوع بیماری کرونا نیروهای ارتشی مستقر دربندرعباس به مناسبت ۲۹ فروردین ماه روز ارتش، رژه خدمتی وضدعفونی را به جای نظامی در این شهر آغاز کردند.

امیردریادار مجتبی محمدی افزود: نیروهای ارتش دریایی، هوایی و دافند جمهوری اسلامی ایران مستقر در بندرعباس از امروز ۲۹ فروردین با امکانات رزمی و غیررزمی و لجستیکی و تجهیزات مقابله با جنگ‌های نوین و با استفاده از امکانات آتش نشانی وبهداشتی دراختیارشان نسبت به ضدعفونی کردن وشست وشوی معابر شهری اقدام می کنند.

وی یادآورشد: درخصوص فعالیت‌های نیروهای مسلح ونیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران دربحث بیماری کرونا مقررشده به مناسبت‌های بهداشتی ومتناسب با تصمیم گیری‌های قرارگاه بیولوژیکی و قرارگاه زیستی، نیروهای ارتش امسال به جای رژه نظامی رژه خدمتی را در سطح شهرها و مراکز استان ها آغاز کنند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش همچنین با اشاره به اینکه نامگذاری ۲۹ فروردین بعنوان روز ارتش در واقع یادآور سه مناسبت مهم بوده، اظهارداشت: نخستین مناسبت فرمان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی درسال ۵۸ بود که برای خنثی کردن تحرکات نیروهای ضد انقلاب ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش اعلام کرد.

امیردریادار محمدی گفت: در این روز امام خمینی(ره) دستور داد که تمام نیروهای مسلح ارتش در شهرها باساز وبرگ نظامی رژه بروند و به مردم و جهانیان نشان دهند که جمهوری اسلامی ایران یک نیروی مسلحی به نام ارتش داشته باشد.

وی یادآورشد: همچنین روز ۲۹ فروردین باتوجه به عملیات‌های مختلف نیروی زمینی ارتش، به این روز (روز نیروی زمینی) رقم خورده تا رشادت مردی‌های رزمندگان این را گرامی بدارند.

این فرمانده ارتشی ادامه داد: ۲۹ فروردین سال ۱۳۶۷آخرین سال دفاع مقدس نیز برای نیروی دریایی هم به گونه ای به یادگار مانده و رزمندگان نیروی دریایی ارتش در ناوشکن‌های سهند، سبلان و ناو موشک انداز جوشن در این روز افتخاراتی را درعرصه دفاع مقدس در رویایی مستقیم در نبرد نابرابر  با نیروی دریایی آمریکا افتخار  آفریدند.

آغاز رزمایش همدلی وکمک مومنانه نیروهای ارتشدرهرمزگان

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش همچنین اظهارداشت: از سوی دیگر با لبیک به ندای رهبرمعظم  انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر آغاز رزمایش همدلی وکمک مومنانه یعنی  وارد شدن مستقیم نیروهای مسلح ساه و ارتش و در عرصه خدمت رسانی به مردم بعد از رژه خدمت نخستین روز رزمایش همدلی وکمک مومنانه نیروهای ارتشی نیز آغازشد.

دریادار محمدی بیان داشت: این رزمایش عامل  کمک های مردم یاری نیروهای مسلح و ارتش در روستاها ومناطق محروم برای لبیک به ندای رهبرمعظم انقلاب است تا بتوانیم بخشی از ناملایماتی را که به واسطه شیوع بیماری کرونا در مباحث اقتصادی و بهداشتی برای ملت ایران یش آمده را جبران کنیم.

وی گفت: ارتش با استفاده از سازوکار ولجستیک و با استفاده از نیروهای نظامی در اختیارش، این آمادگی را دارد که هرگونه کمکی را که ملت شریف ایران،  خیران و دولت برای توزیع خدمات در بین اقشار کم درآمد و محروم  جامعه درنظرگرفته با خلوص نیت تقدیم کند.

فرمانده ارتش منطقه یکم نیروی دریایی ارتش یادآورشد: ارتش از سویی دیگر با استفاده از امکانات خودش که شامل امکانات خدمات رسانی می شود، خدمات بهداشتی و درمانی و خدمات مقابله ای با کرونا را در سطح وسیعی تحت عنوان رزمایش همدلی آغاز کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.