مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اعلام آغاز عملیات اجرایی تامین آب شرب روستای طاشکوئیه حاجی آباد گفت: تامین آب شرب روستای طاشکوئیه، از طریق یک حلقه چاه تامین می شد که به علت افت سطح آب و کاهش شدید آبدهی چاه، این روستا با مشکل کم آبی مواجه شده بود.

امین قصمی روز سه شنبه اظهارداشت: برای رفع مشکل آب این روستا در ابتدا بصورت کوتاه مدت ۲  حلقه چاه از کشاورزان منطقه اجاره و با وارد مدار کردن آن، مشکل کمبود آب این روستا برطرف شد.

 وی بیان داشت: اخیراً آبدهی یک حلقه از چاه های اجاره ای نیز با افت شدید مواجه شده که ضمن عقد قرارداد با پیمانکار مربوطه، عملیات کف شکنی چاه مذکور آغاز شد.

مدیرعامل آبفای هرمزگان افزود: این شرکت برای تامین و رفع مشکل دائمی آبشرب روستا در بلند مدت، یک حلقه چاه جدید به عمق ۲۱۰ متر در دشت طاشکوئیه حفاری کرده و همزمان نیز عملیات اجرایی شامل احداث ۱۰ کیلومتر خط انتقال، تجهیز چاه، احداث موتورخانه و احداث شبکه برق آغاز شده است.

به گفته قصمی،‌عملیات اجرایی این طرح تا کمتر از شش ماه آینده به اتمام برسد و در این مدت آبشرب روستای طاشکوئیه از چاه های اجاره ای تامین خواهد شد.

روستای طاشکوییه با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در ۷۵ کیلومتری بخش مرکزی شهرستان حاجی آباد قرار دارد.

شهرستان حاجی آباد دارای ۳ بخش مرکزی، احمدی و فارغان، ۲ شهر حاجی آباد و فارغان، شش دهستان شامل دراگاه، طارم، فارغان، آشکارا، کوه‌ شاه و احمدی و حدود ۳۷۴ آبادی است که ۲۲۴ آبادی آن دارای سکنه و بقیه خالی از سکنه‌ اند.

این شهرستان با حدود ۶۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.