فریدون همتی چهارشنبه در بازدید از روند تخلیه و بارگیری کالاها در بندر شهید رجایی، اظهار داشت: استان هرمزگان و دیگر استان های ایران اسلامی از وضعیت خوبی در زمینه تامین کالاهای بهداشتی و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله و درمان بیماری کرونا برخوردار هستند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدهای رئیس جمهور مبنی بر توسعه حمل و نقل کالا از طریق ریل، افزود: با تلاش خوب سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت راه آهن و گمرک در مجموعه بندر شهید رجایی بندرعباس، روند تخلیه و بارگیری کالاها به ویژه کالاهای اساسی و اقلام بهداشتی به شکل مناسب در حال انجام است.

همتی تصریح کرد: استفاده از ریل و قطارهای باری برای انتقال کالا در بندر شهید رجایی توسعه یافته و با ایجاد زیرساخت مناسب و اتصال ریل تا محل پهلوگیری کشتی ها، کالاها به شکل مستقیم از کشتی وارد واگن های قطارهای باری می‌شوند.

توسعه حمل و نقل چند وجهی در بنادر راهبردی مهم در سال جهش تولید

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این بازدید توسعه حمل و نقل چندوجهی و افزایش سهم ریل در بنادر کشور را به عنوان یک راهبرد مهم در سال جهش تولید نام برد.

الله مراد عفیفی پور بیان داشت:سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های ریلی در بندر شهیدرجایی و بنادر دیگر است.

وی ادامه داد: امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اواخراسفند ماه سال گذشته نقطه عطفی است که نقش فزاینده ای در زمینه توسعه حمل و نقل چند وجهی ایفا می کند.

مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگ ترین بندر تجاری ایران دارای ظرفیت تخلیه وبارگیری با ظرفیت سالانه ۱۰۰ میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که به تنهایی ۵۸ درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جا به جایی فرآورده های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.

این بندر در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.