مردم ولایت مدار هرمزگان ساعت ۲۱ شامگاه چهارشنبه هم نوا با دیگر مردم ایران زمین طنین یا مهدی ادرکنی سردادند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان هرمزگان، اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی در محافل دینی و مساجد هرمزگان تعطیل است و به جای آن مردم با اشتراک گذاشتن ویدئوهای کوتاه دینی و پیام های تبریک در فضای مجازی، نیمه شعبان را جشن گرفتند.

از دیرباز در شب نیمه شعبان، ولادت حضرت مهدی (عج)، آیین سنتی آردگیز گردانی در بندرعباس بویژه محله های قدیمی این شهر برگزار می شد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم برگزار نشد.

در این آیین کودکان، نوجوانان و جوانان با در دست داشتن آردگیز (الک) به خانه همسایه ها رفتند و اشعاری به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) می خوانند و اهالی نیز با نخودچی و کشمش، شیرینی و پول نقد از آنها استقبال می کنند که هدایا و وجوه جمع آوری شده بین نیازمندان توزیع می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان نیز گفت: ویژه برنامه نسیم انتظار با هدف ایجاد نشاط و طراوت در جامعه به مناسبت ولادت منجی عالم بشریت، در این استان در حال اجرا است.

حجت الاسلام حسین مهدیان با بیان اینکه ویژه برنامه نسیم انتظار تا جمعه ادامه می‌یابد، به ایرنا گفت: یکی از مهمترین بخش‌های این ویژه برنامه حرکت کاروان‌های شادی در شهرها است.

وی ادامه داد: کاروان‌های نسیم انتظار در شهرها حرکت کرده و نوای دلنشین یا مهدی را به گوش اعضای جامعه می‌رسانند که در شهر بندرعباس ۲ کاروان، دهبارز (رودان) چهار کاروان، پارسیان یک کاروان، قشم یک کاروان، میناب ۲ کاروان، حاجی آباد یک کاروان، قشم یک کاروان، بندرلنگه یک کاروان، پارسیان یک کاروان، بستک یک کاروان و بندرخمیر یک کاروان در سطح شهر حرکت کرده و تواشیح خوانی می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین بقاع متبرکه این استان آذین بندی شده و ادعیه، صلوات شعبانیه و دعای فرج از بلندگوی آن‌ها امشب پخش شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.