به گزارش وابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار دوم عباس فاضل‌نیا با اشاره به الحاق زیردریایی اورهال شده کلاس غدیر به ناو پتیپ زیر سطحی نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: در سطح جهان ما سه کلاس زیردریایی سبک، نیمه سنگین و سنگین وجود دارد که زیردریایی غدیر در کلاس سبک است.
 وی افزود : از چند سال گذشته در حال تولید زیردریایی کلاس غدیر هستیم و در کنار معدود کشورهایی قرار گرفتیم که می‌توانند در حوزه ساخت تمام کلاس‌های زیردریایی صاحب تکنولوژی باشند.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش،  ساخت زیردریایی از پیشرفته ترین دانش‌های دنیا و حرکت در لبه فناوری عنوان کرد و گفت: اگر کشوری بتواند زیردریایی بسازد، یعنی به تمامی فناوری‌های پیچیده دست پیداکرده است.

دریادوم فاضل نیاز تصریح کرد : ما طبق تدابیر فرمانده معظم کل قوا در راستای ارتقای توان رزم، اقدامات خوبی به خصوص در حوزه زیرسطحی مدنظر قرار دادیم.

 فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش با اشاره به ساخت زیر درایی فاح در دو سال گذشته اظهارداشت: امروز هم شاهد الحاق زیردریایی کلاس غدیر هستیم که سامانه‌های آن به طور بومی در کارخانجات نیروی دریایی ارتش و وزارت دفاع ساخته شده است.

وی ادامه داد: نقطه قوت کلاس غدیر ابعاد کوچک آن است که قابل کشف و رهگیری نیست. در مقابل می‌تواند با حمل اژدرهای هوشمند تهدید زیادی را متوجه دشمن کند. از دیگر توانایی‌های آن می توان به توانایی بالا در انهدام دشمن اشاره کرد.
زیر درایی کلاس غدیر امروز چهارشنبه در بندرعباس به ناوگان زیرسطحی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.