رییس ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا در قشم روز یکشنبه در جلسه مشترک ستاد مدیریت بیماری کرونا، اعضاء شورای تامین و مدیران صنایع، کارخانجات و شرکت‌های شهرستان گفت: تمام مدیران اداره‌ها، دستگاه ها، نهادها، بانک‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی مکلف هستند تا  کارکنان خود را قبل از حضور در محل کار، ملزم به رعایت یک هفته ماندن در خانه کنند.

علیرضا نصری افزود: پس از طی این دوره نیز کارکنان با ید با اخذ مجوز از شبکه بهداشت و درمان در محل کار خود حاضر شوند.

وی ادامه داد: مسوولیت نظارت بر انجام این امر با  بالاترین مسوول هر دستگاه است.

رییس ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا در قشم تصریح کرد: رعایت دقیق موازین  بهداشتی و انجام اقدامات اطمینان بخش برای آغاز به کار فعالیت صنف‌های مختلف مورد تاکید مسوولان قرار گیرد.

وی افزود: وضعیت حاکم بر شرایط شهرستان قشم به حالت پایداری نسبی درآمده است که این امر نتیجه نقش پذیری مسوولانه مردم و تلاش بی‌وقفه مدیران و مجموعه گسترده اعضاء ستاد مدیریت بیماری کرونا قشم است.

نصری ادامه داد: با وجود شرایط ویژه قشم در حوزه گردشگری، پذیرش نیروی کار و جمعیت شناور، همکاری مناسب مردم، تجار و بازرگانان و  اصناف مختلف باعث شد روند مدیریت و کنترل بیماری به  مسیر صحیح و مطلوب  هدایت شود.

وی ثبت نام در سامانه «کیا»، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، جدا سازی کامل افرادی که خارج از شهرستان بوده اند از سایر کارکنان به مدت یک هفته، خارج نشدن از اقامتگاه در طول دوره خودمراقبتی، غربالگری سلامت ، ضد عفونی خوابگاه‌ها را از جمله اقداماتی برشمرد که باید در روند بازگشت ساکنان جزیره قشم اجرا شود.

نصری خاطرنشان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری، نرفتن به سواحل، پارک و بوستان ها تا رفع کامل خطر ویروس کرونا الزامی و نیروهای انتظامی با جدیت نسبت به متخلفان و متجاوزان به سلامت عمومی اعمال قانون کنند.

اعمال محدودیت ها در تردد و تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، بازارها و فعالیت ادارات با یک سوم نیروها در قالب طرح فاصله گذاری اجتماعی برای کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا تا ۲۰ فروردین در استان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.