دکتر ایمان زارعی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: هم اکنون در هرمزگان نیازمند به تمامی گروه های خونی است که از داوطلبان و اهداکنندگان خون تقاضا داریم به یاری بیماران بشتابند.
وی بیان داشت: مراکز انتقال خون هرمزگان به طور کامل  اصول بهداشتی وایمنی در خصوص بیماری کرونا را رعایت می کنند و مردم می توانند با خیال راحت به این مراکز مراجعه کنند.
مدیرکل انتقال خون هرمزگان اظهارداشت: فعالیت مراکز انتقال خون استان از یکم تا چهاردهم فروردین آماده خونگیری از داوطلبان هستند.
زارعی یادآورشد: ساعت خونگیری در مرکز انتقال خون بندرعباس از ساعت ۸صبح تا ۱۹.۳۰ شب، بندرلنگه ومیناب از ساعت  ۸صبح تا ۱۳ظهر  و قشم از ساعت ۱۷ عصر تا ۲۰.۳۰ شب است.
وی بیان داشت: همچنین سایت نوبت دهی  nobatdehi.ibto.ir برای تسهیل در نوبت گیری شهروندان فعال بوده تا بدون مراجعه حضوری اقدام به نوبت گیری اهدای خون کنند.

بیشترین مصرف خون در هرمزگان مربوط به سه هزار و ۵۰۰ بیمارخاص و بیماران سخت درمان، عمل‌های جراحی و مصدومان تصادف‌های جاده ای است.
هرمزگان از نظر مبتلایان به بیماری تالاسمی در رتبه دوم کشور قرار دارد و یک هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی دارد که سه برابر متوسط کشور است
بیماران دیالیزی و بیماران دارای اختلال انعقاد خون نیز از دریافت کنندگان دائمی فرآورده‌های خونی هستند که هرمزگان دارای ۴۰۰ بیمار دیالیزی و ۱۶۰ بیمار دارای اختلال انعقادی است.»
ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.