خلیل قاسمی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: درحال حاضر شرکت پارس هژبر جنوب روزانه هزار لیترالکل اتانول(۷۰درجه) و ۲ هزار و ۵۰۰ عدد ژل دست ضد عفونی پایه الکی ۱۱۰ میلی تولید و روانه بازار می کند.
وی بیان داشت: میزان سرمایه گذاری برای تغییر خط تولید این کارخانه یک میلیارد ریال بوده است.
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان اظهارداشت: این شرکت تولیدی با ۱۷ نیرو در سه نوبت کاری مشغول فعالیت است.

از روز گذشته تاکنون (نهم فروردین ماه) شش مورد مثبت جدید به مجموع مبتلایان به کرونا در استان اضافه شد، با اضافه شدن این تعداد، شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۱۷۹ نفر رسید که از این شمار هشت نفر بستری هستند و ۱۳ نفر فوت و مابقی ترخیص شدند.

 از ابتدای شروع خطر اپیدمی بیماری حاد تنفسی در هرمزگان تا روز نهم فروردین ماه یک هزار و ۱۶۷ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این شمار یک هزار و ۲۲ نفر ترخیص و ۸۷ نفر همچنان بستری هستند.

وی بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان را با شمار ۹۰ نفر در بندرعباس اعلام کرد و گفت: در کیش ۳۷، قشم ۱۹، پارسیان و بستک هر کدام دو، بندرلنگه هفت، حاجی آباد پنج، جاسک و خمیر هر کدام یک، رودان چهار و میناب ۱۱ نفر مبتلا به کرونا هستند.

 شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.