رییس شبکه بهداشت روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: از این تعداد  ۱۹ نفر احتمال ابتلا به کرونا تشخیص داده شدند که برای انجام تست‌های تشخیصی به مراکز درمانی و بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم ارجاع داده شدند.

حمیدرضا بهزادی افزود: ۱۵۳ هزار نفر در شهرستان ساکن هستند که شماره تماس آنان به کمک سامانه سیب استخراج شده و همه انان در این غربالگری شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون تمام روستاهای جزیره قشم در این غربالگری شرکت کردند و  ۴ درصد باقیمانده جمعیت نیز از شهرهای درگهان و قشم به زودی در این غربالگری مشارکت داده می شوند.

بهزادی اضافه کرد: حدود سه هزار شماره تماس نیز پاسخگوی تماس‌های  ۴۰۳۰ نبوده اند که از آن‌ها درخواست می شود برای پایش سلامت خود به مرکز جامع سلامت شهید ذاکری شهر قشم و مرکز جامع سلامت شهر درگهان مراجعه کنند.

تا کنون پاسخ آزمایش کرونای ۱۸ نفر در قشم مثبت بوده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

رعایت نکات بهداشتی به ویژه شستشوی مکرر دست ها و پرهیز از حضور در محیط های شلوغ، از اهمیت ویژه‌ای در قطع  شیوع زنجیره انتقال کرونا دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.