به گزارش ایرنا محمد رضا رضانیا  روز جمعه همزمان با آغاز سال ۹۹  افزود: این اقدام به دستور رییس جمهوری و  ابلاغیه وزارت کشور با هدف کاهش تجمع مردم و  قطع زنجیره های انتقال ویروس کرونا  به استثنای مراکز  مرتبط با زنجیره تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، شامل مجموعه ای از فعالیتها می شود.

وی افزود: این مصوبه قطعی و لازم اجرا  است و با ابلاغیه شورای سلامت کیش از امروز  با نظارت دستگاههای مرتبط و مشارکت اصناف و بازاریان در سطح جزیره کیش اعمال می شود و امیدواریم که بازاریان محترم و صاحبان صنوفی که در خارج از بازارها فعالیت می کنند از بعد ظهر امروز مصوبه تعطیلی را به اجرا بگذارند.

همچنین نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران گفت: در این راستا سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، مراکز عرضه اقلام پروتئینی و توزیعی، بهداشتی، میوه فروشان، عمده فروشان مواد غذایی و برخی فعالیتهای مرتبط با نیازهای اساسی مردم ملزم به ارائه کالا و خدمات هستند.
جلالی  افزود: با توجه  به وضعیت بحرانی بوجود آمده برای بازاریان، امیدواریم مالکان نیز در این برهه در حمایت از بازار این نسبت به بخشش و یا ارائه تخفیف نسبت به اجاره اسفند و فروردین ماه مستاجران واحدهای صنفی و تجاری اقدام کنند.

 جزیره کیش به لحاظ آمار بالای ابتلا به ویروس کرونا که تا دیروز، ۳۱ نفر اعلام شد، در وضعیت قرمز قرار دارد، این آمار با توجه به جمعیت ۳۸ نفری این جزیره موجب نگرانی مردم و مسئولان شده است.  

 دکتر محمد رضا رضانیا پنجشنبه شب در آخرین ساعات سال ۹۸ با ابراز تاسف از سیر صعودی مبتلایان به کرونا در جزیره کیش گفت: این آمار در مقایسه با جمعیت جزیره کیش در حقیقت نشان دهنده آلودگی بالای این جزیره به ویروس کرونا است، آلودگی که به علت ورود مسافر از نقاط آلوده اتفاق افتاده است. 

 رضانیا، ابراز امیدواری کرد که با کنترل دقیق مسافران ورودی به کیش یا قطع کامل ترددها بتوان زنجیره انتقال ویروس کرنا به این جزیره را که به گفته وی در ۱۵ روز آیند به اوج خواهد رسید، قطع کرد. 

 او جلوگیری از ورود مسافر به کیش را از تاکیدات و خواسته های خود به عنوان سخنگوی شورای سلامت این جزیره عنوان کرد و افزود: ما بر این امر پا فشاری می کنیم و امیدواریم که مسئولان عالیرتبه کشور به ماکمک کنند تا شرمانده مردم نباشیم.

    جزیره ۳۸ هزار نفری کیش در مقایسه با سایر شهرهای استان هرمزگان و به نسبت جمعیت، بیشترین آمار ابتلا به کرونا را به خود اختصاص داده است.

  از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در مجموع ۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در کیش بستری شده اند که از این تعداد، ۳۱ نفر مثبت اعلام شده ،دو نفر نیز فوت شده اند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.