به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی در آخرین نشست شورای اداری دادگستری هرمزگان، با اعلام اینکه مجموع پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان بالغ بر ۶۸ هزار و ۷۸۷ پرونده بوده است اظهار داشت: در نتیجه تلاش‌های اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان علاوه بر رسیدگی به این میزان پرونده وارده به همراه بخشی از پرونده‌های باقی مانده از سال‌های گذشته در مجموع برای ۶۹ هزار و ۴۳۶ فقره پرونده رأی مقتضی صادر شده است.

وی همچنین یادآور شد: از این تعداد پرونده، ۴۲ هزار و ۴۹۱ فقره قابل صلح و سازش بوده است که از این میان ۱۴ هزار و ۲۷۶ پرونده به سازش منجر شده است.

صالحی این میزان صلح و سازش را چیزی در حدود ۳۴ درصد از کل پرونده‌های قابل صلح و سازش و معادل ۲۱ درصد از مجموع پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین یادآور شد: طی سال گذشته در نتیجه پیگیری‌های مسئولین و اعضای شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان؛ پنج فقره پرونده قتل عمد با محکومیت قصاص و دو پرونده نزاع دسته جمعی، به صلح و سازش منتهی شده است.

این مقام قضائی همچنین از تجهیز و اتصال شورای حل اختلاف جزیره هرمز به سامانه مدیریت پرونده‌های قضائی «سمپ» و صلح و سازش در ۶۹ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف این جزیره به عنوان نکات برجسته و حائز اهمیت در عملکرد شوراهای حل اختلاف استان طی سال ۱۳۹۸ نام برد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه ۹۹ درصد از ابلاغات شوراهای حل اختلاف استان به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد و هرمزگان رتبه نخست کشور را در این حوزه کسب نموده است این دستاورد را حاصل برنامه ریزی دقیق و تجهیز و توسعه زیرساخت‌ها در مجموعه شوراهای حل اختلاف استان عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.