به گزارش خبرنگار مهر، آرش رضایی ظهر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران در تشریح عملکرد یگان حفاظت از اراضی زمین و مسکن استان گفت: در سال جاری از تصرف بیش از ۹۵ مورد از اراضی دولتی پیشگیری به عمل آمده و ۴۷ هکتار از این اراضی هم با هماهنگی مراجع قضائی رفع تصرف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ارزش تقریبی این اراضی را یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تمام تلاش یگان حفاظت راه و شهرسازی در سال پیش رو شناسایی اراضی تصرف شده سنوات گذشته و برخورد قاطع و بدون اغماض با زمین خواران خواهد بود.

وی بیان داشت: امروز نیز، یک فقره اراضی ملی به مساحت ۷۶۰ متر مربع از دست متصرفان خارج شد که ارزش تقریبی آن ۱۹ میلیارد ریال برآورد شده است.

رضایی حفاظت فیزیکی از عرصه‌های ملی را دشوارترین فعالیت‌های مجموعه راه و شهرسازی عنوان کرد و افزود: شعار سازمان ملی زمین و مسکن «یگان هوشمند، مقتدر، پاسخگو ۱۶۵۶» است که فقط در قالب شعار باقی نمی‌ماند بلکه به عنوان نقشه راه و ادامه مأموریت‌های یگان حفاظت راه و شهرسازی استان قرار خواهد گرفت.

آرش رضایی با اشاره به اینکه با رونمایی سامانه ارتباط مردمی متصور است، یگان حفاظت در زمینه رفع تصرفات اراضی ملی و دولتی موفق عمل کند از هموطنان خواست تا هر نوع تصرف و تعرض زمین خواران به اراضی دولتی را به صورت شبانه روز در تماس با شماره ۱۶۵۶ گزارش کنند.

رضایی یادآور شد: ارتباط مردمی با یگان حفاظت از طریق شماره ۱۶۵۶ و مشارکت مردمی تضمین تسریع و کاهش مضاعف زمین‌خواری خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی با توجه به اینکه ایام نوروز زمانی است که زمین خواران و متصرفین از فرصت سو استفاده می‌کنند و معمولاً در این روزها تصرف اراضی دولتی به حداکثر می‌رسد، اظهارداشت: یگان حفاظت در مرکز استان و شهرستان‌ها در این ایام، حفاظت از اراضی دولتی را تشدید نموده و بدون اغماض با پشتوانه قضائی و یگان‌های انتظامی مقتدرانه مطابق با ضوابط با متجاوزین به اراضی دولتی برخورد خواهد کرد و در جهت شناسایی متصرفین ساز و کاری را تدوین و در دستور کار دارد.

این مقام عالی راه و شهرسازی استان هرمزگان در خاتمه سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات کارکنان یگان حفاظت اظهار امیدواری کرد با همکاری دوسویه مردم و یگان بتوانیم دست زمین خواران و سوداگران را از اراضی دولتی کوتاه کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.