مجتبی قهرمانی شامگاه چهارشنبه در نشستی در همین رابطه با اشاره به نامه رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس در خصوص درخواست صدور مجوز قضایی به منظور پلمپ آرایشگاه های متخلف، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت فوق العاده پیشگیری و به حداقل رساندن خطر انتقال ویروس از طریق تماس با ابزار و سطوح آلوده و همچنین با توجه به ممنوعیت انجام خدمات آرایشی از قبیل اپیلاسیون، پدیکور و مانیکور در آرایشگاه ها، این مجوز قضایی صادر شده است.

 وی با هشدار جدی به واحد های صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی تأکید کرد: در راستای دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه به منظور پیگیری و نظارت بر حسن اجرای قوانین و همچنین ضرورت انجام اقدامات لازم در جهت مراقبت و صیانت قانونمند از حقوق عمومی با هدف پیشگیری از مخاطرات برای شهروندان، از پلیس اماکن عمومی و دیگر دستگاه های متولی خواسته شده است در صورت مشاهده هرگونه تخلف حین بازرسی به سرعت با همکاری عوامل مرکز بهداشت بندرعباس، نسبت به پلمب اماکن مذکور اقدام و نتیجه به این دادستانی اعلام گردد.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۹ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و ۲۹۵۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۹۵۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۹ هزار نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون دو هزار و ۹۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

طبق آمارها تا روز ۲۱ اسفندماه ، ۶۹ نفر در استان هرمزگان مبتلا به ویروس کرونا شدند که از این شمار هفت نفر فوت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.