دکتر حسین فرشیدی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تا به امروز  ۳۴۹ نفر مشکوک به کرونا در هرمزگان بودند که از این شمار نتیجه آزمایش ۶۹ نفر مثبت بوده است.

وی افزود: از مجموع افراد مبتلا، ۴۸ نفر ترخیص شده، ۱۴ نفر بستری هستند و هفت نیز فوت کردند.

فرشیدی با تاکید بر پرهیز مردم از مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی در شرایط حاضر، گفت: از شهروندان خواستاریم تنها در صورت لزوم و شرایط حاد به مراکز درمانی مراجعه کنند و از این راه سلامت خود و اطرافیانشان را حفظ کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی کووید ۱۹ در بندرعباس، گفت: این بیمارستان با ظرفیت پذیرش ۳۶ بیمار با همکاری سپاه پاسداران در محوطه مقابل ساختمان سوختگی شفا در بندرعباس برپا شده و به زودی به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان شامل بخش اورژانس و بخش پذیرش موقت بیماران با مشکلات تنفسی است که بیماران پس از تریاژ و ویزیت توسط طب اورژانس  در صورتی که نیاز به انجام بررسی و آزمایشهای تکمیلی داشته باشند به صورت موقت در این بیمارستان بستری می شوند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۹ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و ۲۹۵۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۹۵۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۹ هزار نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون دو هزار و ۹۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.