به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان شکراله سلمان‌زاده پنجشنبه اظهار داشت: این بیمار فردی ۶۵ ساله بود که ۲ روز پیش با علایم تب و سرفه از شادگان به بیمارستان طالقانی آبادان منتقل و بستری شد.

وی با بیان اینکه آزمایش ویروس کرونا کووید۱۹ این بیمار مثبت بود افزود: متاسفانه وی ساعتی پیش در بیمارستان طالقانی آبادان فوت کرد.

سلمان‌زاده شمار مبتلایان به ویروس کرونا کووید ۱۹ در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان  را ۶ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون(با احتساب بیماری که امروز فوت شد) ۲ نفر از این بیماران فوت کردند. 

وی افزود: از ابتدای بحران ویروس کرونا تاکنون ۲۲۱ بیمار مشکوک به این ویروس در مراکز درمانی این دانشکده پذیرش و بستری شدند که با منفی شدن جواب آزمایش و بهبودی حال آنها تاکنون ۱۴۴ نفر ترخیص شدند.

به گزارش ایرنا کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که با منشا چین پیدا شده یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.