فریدون همتی شامگاه سه‌شنبه در گفت وگوی تلفنی با فرمانداران شهرستان های استان افزود: اعمال شدیدترین کنترل و مراقبت ها در مبادی ورودی شهرستان ها بسیار مهم است و باید غربالگری لازم برای پیشگیری از بیماری کرونا در مبادی ورودی صورت گیرد.
وی در این گفت وگو بر ضرورت تداوم اقدام ها و آمادگی ها برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در تمامی شهرستان‌های هرمزگان تاکیدکرد و دستور داد: فرمانداران پشتیبانی دقیق و به موقع از مجموعه بهداشت و درمان در شهرستان ها را با به کارگیری تمامی امکانات و تجهیزات انجام دهند.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: هیچ‌گونه خدماتی به گردشگران در تمامی شهرستان‌های استان  ارائه نمی‌شود.
همتی تصریح کرد: این اقدام مهم در راستای سیاست های دولت برای حفظ سلامتی مردم در استان باید مورد توجه فرمانداران باشد و همچنین از نصب چادر در تمامی پارک ها و بوستان ها، جلوگیری شود.
وی، خودداری از رفت وآمدهای غیرضروری و رعایت نکات بهداشتی را برای پیشگیری از بیماری کرونا مورد تاکید قرار داد و گفت: فرمانداران با جدیت در راستای آموزش عمومی مردم و فرهنگ سازی پیشگیری از بیماری کرونا در همه شهرستان‌های استان گام بردارند.
رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان  خاطرنشان کرد: ضدعفونی کردن اماکن عمومی در سطح همه شهرستان‌های استان نیز به طور منظم انجام و توسعه یابد.
همتی با قدردانی از همه عوامل مدیریت این بیماری بویژه هلال احمر و نیروی انتظامی، تصریح کرد: دستگاه های انتظامی در کنار فرمانداران در پشتیبانی از سیاست‌های دولت گام بردارند و دهیاران نیز نسبت به مراقبت‌های لازم در ورودی و خروجی روستاها و رعایت نکات بهداشتی و همچنین آموزش به مردم در روستاها اقدام کنند.
وی تاکید کرد: اقدامات انجام شده
همتی آخرین وضعیت اقدامات پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان‌های هرمزگان را مورد بررسی قرار داد و گفت: همه عوامل ارایه شده در اسرع وقت اطلاع رسانی شود.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر دوشنبه ۱۹ اسفندماه به بیش از هفت هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است که از این شمار ۲۳۷ نفر فوت شدند.
از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز ۵۵۹ نفر به دلیل بیماری‌های حاد تنفسی در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند که از این شمار ۲۸۶ نفر مشکوک به کرونا بودند و از آنها نمونه گیری شده است.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان از ابتدای شروع این اپیدمی تا ظهر روز دوشنبه ۱۹ اسفندماه به ۵۲ نفر فزایش یافته است که از این تعداد، شش نفر جان خود را از دست دادند و ۱۳ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.