علی نیکویی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر نیاز باشد مکانی قرنطینه شود به صورت شفاف به مردم اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: اکیپی با محوریت شبکه بهداشت و درمان، بخشداری شیبکوه و با همکاری سایر دستگاه‌ها برای پیشگیری از ویروس کرونا در ورودی شهر بندرچارک مستقر شده و ورود و خروج با اعمال محدودیت‌های سخت و تحت مراقبت‌های بهداشتی انجام می‌شود.

فرماندار بندرلنگه با بیان این‌که ارسال مایحتاج اهالی جزیره کیش با کنترل کامل باید انجام شود از مردم خواست از انجام رفت وآمدهای غیرضروری پرهیز کنند.

نیکویی ابراز داشت: اکیپی با محوریت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اداره بنادر و دریانوردی و با همکاری سایر ارگان‌های اجرایی در ورودی شهر بندرلنگه ( پلیس راه) مستقر شده و ضمن کنترل وسایل نقلیه، معاینات لازم را انجام داده و از ورود و رفت و آمد وسایل نقلیه گردشگران به این شهر و رفت و آمدهای غیر ضروری نیز به صورت جدی جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: از شهرداران و دهیاران خواسته شده  اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص ماندن مردم در خانه انجام دهند.

فرماندار بندرلنگه از شهروندان این شهرستان تقاضا کرد: در صورت مشاهده هر گونه علائم مشکوک به کرونا ویروس با شماره ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز ۵۵۹ نفر به دلیل بیماری‌های حاد تنفسی در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند که از این شمار ۲۸۶ نفر مشکوک به کرونا بودند و از آنها نمونه گیری شده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان از ابتدای شروع این اپیدمی تا ظهر روز دوشنبه ۱۹ اسفندماه به ۵۲ نفر فزایش یافته است که از این تعداد، شش نفر جان خود را از دست دادند و ۱۳ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

بیش‌ترین آمار افراد مبتلا به کرونا در هرمزگان با ۲۴ نفر در بندرعباس و کمترین با یک نفر در شهرستان های بستک، میناب، جاسک، حاجی آباد گزارش شده است.

تیم‌های غربالگری در مبداهای ورودی هرمزگان مستقر و اقدام‌های پیشگیرانه در آن محل‌ها تشدید شده است.

مسافران مشکوک به کرونا در صورت ورود به استان هرمزگان باید ۱۴ روز قرنطینه شوند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر دوشنبه ۱۹ اسفندماه به بیش از هفت هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است که از این شمار ۲۳۷ نفر فوت شدند.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.