آرش یلالی سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور پیشگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا، قلیان سراها حق عرضه قلیان را تا اطلاع ثانونی ندارند و در صورت بی‌توجهی با صاحبان قلیان سراهای خاطی برخورد قانونی خواهد شد.   

وی افزود:قلیان سراها تهدیدی واقعی برای بهداشت عمومی و سلامت شهروندان هستند و بعد از ابلاغ ممنوعیت بازبودن قلیان‌سراها ،به منظور جلوگیری از شیوع کرونا هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی برای برخورد با آنها ایجاد شد.

یلالی بسیج اطلاع رسانی در خصوص ویروس کرونا و کنترل و بیماریابی در ورودی‌های شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان را از اقدام‌های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان در این خصوص اعلام کرد و افزود: ضدعفونی و گندزدایی مکان‌های عمومی، بازار به صورت مداوم در شهرستان‌های تابع دانشکده علوم پزشکی آبادان در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان از مردم خواست به دلیل واقع شدن در زمان پیک تهاجم ویروس کرونا در خانه بمانند و فقط در مواقع ضروری از خانه خارج شوند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد؛ این ویروس تاکنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

موارد مثبت به ویروس کرونا کووید ۱۹ کرونای در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان  ۶ نفر اعلام شده است که تاکنون ۲ نفر فوت کرده ، ۲ بیمار مرخص شدند و ۲ بیمار نیز در بیمارستان طالقانی آبادان بستری هستند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.