رییس شوراهای حل اختلاف هرمزگان گفت: این زندانی در آستانه میلاد باسعادت اسوه عدالت و جوانمردی، امام علی (ع)، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس از مجازات رهایی یافت.

مظفر حمزه‌یی عصر شنبه در توضیح جزییات این پرونده ابرازداشت: در سال ۸۹ پرونده‌ای با موضوع قتل عمد در یکی از شعبه‌های کیفری استان مطرح و پس از طی مراحل رسیدگی منجر به صدور حکم قصاص شد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: در پی صدور این حکم، اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس بر اساس وظیفه ذاتی خود و در راستای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش، تلاش های بی وقفه خود را آغاز کردند.

حمزه‌یی عنوان کرد: پس از برگزاری چندین نشست با حضور اولیاء دم، خوشبختانه نشست‌ها منجر به جلب رضایت برای این جوان ۳۲ ساله شد و از مجازات قصاص رها شد.

به گفته وی، با رویکرد جدید دستگاه قضایی و تاکیدهای ریاست قوه قضاییه در راستای ضرورت ارجاع پرونده‌هایی با قابلیت صلح و سازش به شوراهای حل اختلاف، این مجموعه به موفقیت‌های مهمی در این عرصه دست یافته است.

رییس کل دادگستری هرمزگان آبان ماه امسال اعلام کرد: شش هزار و ۵۸۹ فقره پرونده در این استان هرمزگان با صلح و سازش مختومه شده است.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان نیز شهریور ماه امسال اعلام کرد: اولیای دم مقتولی برای رضای خدا و به حرمت ماه محرم از قصاص قاتل ۲۶ ساله در هرمزگان صرف نظر کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.