حسین فرشیدی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در ۲۴ساعت گذشته سه مورد کووید مثبت در هرمزگان به ثبت رسید و آمار مبتلایان از ۱۴ نفر به ۱۷ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد:این سه نفر هرکدام در شهرستان های بندرلنگه، کیش و قشم هستند که از بین ۱۸۶ مورد تست کرونا در هرمزگان انجام شده است.

وی دلیل ابتلا هر سه نفر از این مبتلایان به دلیل تماس با بیماران خارج از استان ذکر کرد و افزود: درحال حاضر در سطح استان هرمزگان حدود ۹۵ مورد بستری هستند که سه نفر آنها بدحال هستند و یک نفر زیردستگاه تنفس مصنوعی قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان میانگین سن مبتلایان را ۶۵ سال و بیشتر در بین مردها ذکر و توصیه کرد: مردم برای کنترل بیشتر این بیماری حتما سامانه ۱۹۰ را جدی بگیرند.

به گفته فرشیدی، تا ساعت ۱۲ شب، ۱۶ مرکز در سطح استان هرمزگان برای ارائه خدمت به مردم فعال شده که هشت مرکز از این ۱۶ مرکز به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات مردم هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هشدار داد:‌ مراکز بیمارستانی آلوده ترین مراکز هستند لذا مردم تا جایی که ممکن است به بیمارستان ها مراجعه نکنند.

وی اضافه کرد: مردم می توانند آدرس آنها را از سامانه ۱۹۰ جویا شوند.

 درحال حاضر از ۱۸۶ مورد مشکوک در استان هرمزگان ۱۷ نفر دارای کووید ۱۹،هشت نفر ترخیص ، چهار نفر بستری و ۲ نفر تاکنون در این استان فوت شده اند.

۹۶ نفر نمونه منفی هستند و مابقی هنوز اعلام نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.