به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش، اولین گردهمایی جذب ایده تفریحات و بازی‌های دریایی روز چهارم اسفندماه با حضور مسئولین و مشارکت کنندگان در این رویداد در محل مرکز نوآوری برگزار شد.

دراین گردهمایی با محوریت تفریحات ساحلی و دریایی با رویکرد گردشگری، حوزه سلامت و ورزش های دریایی، طراحی وسایل بازی خلاقانه برای تمام سنین انجام شد.

دکتر امیری خراسانی سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم به عنوان سخنران و عضو کمیته داوران در خصوص برگزاری این رویداد گفت: جزیره کیش با ۵۴ کیلومتر فضای تفریحات دریایی و ساحلی دارای ۳۰ کلوپ تفریحات دریایی و ۶۴۰ شناور است که باعث جذب گردشگر به این منطقه می باشد.  این تعدد کلوپ ها به لحاظ وجود سایت های بکر و مرجانی است که موجب شده عنوان زیباترین سواحل در منطقه به جزیره کیش برسد.

امیری خراسانی در ادامه گفت: جزیره کیش سال آینده با راه اندازی سایت غواصی مصنوعی به عنوان هفتمین دارنده سایت غواصی مصنوعی جهان معرفی خواهد شد. با توجه به اینکه ماهیانه بیش از ۵۰ هزار گردشگر از تفریحات دریایی استفاده می کنند این اتفاق مثبت موجب اشتغال زایی نزدیک به ۲۰۰۰ نفر در این زمینه شده است.

وی در ادامه از راه اندازی رشته کایت بردینگ به عنوان یکی از رشته های ورزشی که در المپیک ۲۰۲۴ حضور خواهد داشت خبر داد و گفت: با رونق این رشته به صنعت گردشگری کمک شایانی خواهد شد و ان‌شالله با تربیت ورزشکاران خبره در این رشته بتوانیم در المپیک حضور داشته باشیم.

سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی کیش و وزش بادهای ساحلی می توان رشته های بادبانی را نیز فعال کرد به طوری که گردشگران بتوانند علاوه بر روز در شب نیز از این تفریحات استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.