مصطفی غلامپور روز جمعه درجمع خبرنگاران افزود: باتوجه به برگزاری انتخابات با دستگاه‌های احراز هویت جدید، بهتر است افراد برای سهولت در کار رای گیری علاوه بر شناسنامه، کارت ملی خود را نیز به همراه داشته باشند. 

وی بیان داشت: در صورتی که فرد واجد شرایط رای، کارت ملی را به همراه نداشته باشد دانستن شماره ملی الزامی بوده و باید آن را به مجریان برگزاری انتخابات مستقر در شعبه‌های اخذ رای اعلام کند.

فرماندار رودان ابرازداشت: همه امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و همچنین تمهیدات امنیتی و انتظامی لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه با حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم در این شهرستان اتخاذ شده است.

غلامپور یادآورشد: مهلت قانونی اخذ رای ۱۰ ساعت است و فرآیند اخذ رای از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۱۸ بعد ازظهر ادامه خواهدداشت.

وی اضافه کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نفر در برگزاری باشکوه انتخابات در شهرستان رودان مشارکت دارند.

کار رای گیری در شهرستان رودان در ۱۰۵ شعبه اخذ رای شامل ۳۵ شعبه شهری و ۷۰ شبعه روستایی آغازشد. در مجموع ۷۷ شعبه ثابت و ۲۸ شعبه سیار است.

۴۴ نامزد تایید صلاحیت شده در هرمزگان شامل ۲۵ نفر از حوزه انتخابیه حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و بوموسی، ۱۰ نفرحوزه غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان و ۹ نفر در حوزه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد وارد عرصه رقابت برای پنج کرسی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.
هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی شامل، حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی سه نفر، حوزه شرق هرمزگان شامل، میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد یک نفر و درحوزه غرب این استان ازقبیل، بندرلنگه، بستک و پارسیان یک نفر است.
براساس سرشماری سال ۹۵ استان هرمزگان، یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک‌میلیون و۱۷۴هزار و۱۶۴ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که بر این اساس ۷۲هزار و ۴۰۲نفر رای اولی در هرمزگان نماینده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.