فرمانده یگان حفاطت اراضی کشور روز یکشنبه درآیین معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بدون ذکر زمان گفت:  اجرای حکم بیش از ۱۰ هزار پرونده که بیشتر آنها مربوط به گذشته است در مراجع قضایی صادر شده است.

سرهنگ ابراهیم حسن آبادی اظهار کرد: انتظار می‌رود سازمان‌های مرتبط با حفاظت از اراضی کشور با بررسی این پرونده‌ها نسبت به کاهش آمار ذکر شده تلاش بیشتری بعمل آورند.

وی، از شناسایی بنگاه های معاملات ملی غیر مجاز به عنوان یکی ازمهم ترین راه های جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی نام برد و افزود: این بنگاه ها بسترسازان وقوع جرم هستند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشورتاکید کرد: مراکزی که بدون مجوز اقدام به فروش اراضی می کنند بایستی  از طریق اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف شناسایی و پلمپ شوند.

سرهنگ ابراهیم حسن آّبادی یادآورشد: برابر قانون هر گونه تعرضی در اراضی ملی و کشاورزی باید به مقامات قضایی اعلام شود و اگر این کار به درستی انجام شود در روستاها شاهد تغییر کاربری نخواهیم بود.

وی در ادامه  رسیدن به امنیت پایدار در بخش کشاورزی را مستلزم بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود ازجمله تشکل های مردم نهاد شامل کانون کشاورزان خبره، انجمن های صنفی و همیاران افتخاری پلیس در ناجا به عنوان «حافظان زمین»، «حافظین کشاورزی» یا «زمین بان» دانست.

سرهنگ حسن آبادی در ادامه  با اشاره به روند افزایشی تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دهه گذشته، ابراز داشت: با تشکیل این یگان و هماهنگی و هم‌افزایی که بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی  به عنوان مجری اجرای قانون حفظ کاربری ایجاد شده، شاهد روند کاهشی در کاربری غیرمجاز هستیم.

سرهنگ ابراهیم حسن آبادی اظهار داشت: امنیت مطلوب و پایدار با کمک همه دستگاههای اجرایی و آحاد مردم محقق می شود.

یگان اراضی کشاورزی با هدف صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی و اجرای قانون حفظ کاربری زمین ها  تشکیل شده است.

در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان وسعت زمینهای کشاورزی این استان ۱۶۲هزار هکتار با تولید سالانه ۲میلیون و ۴۰۰هزارتن محصول باغی، زارعی و شیلاتی اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.