به گزارش ایرنا، در پی این حادثه که به گفته مسئولان ذیربط در نتیجه بارندگی‌های دوشنبه شب در منطقه میدان ملل کانال رخ داد، آب های سطحی و غیرسالم وارد لوله آبرسانی شده و بخشهایی از این شبکه را در بر گرفته است. 

براساس گزارشهای دریافتی، در نتیجه این حادثه شبکه آبرسانی در بخش‌هایی از جزیره کیش شامل ۲۸ سوله، میدان هرمز و مناطق اطراف، کلبه های‌ شاداب، ۶۰۰ دستگاه، درخت سبز بیمارستان، دامون ساحلی، منطقه کیش ایر، کرانه، برجهای پرشین، ۵۰ دستگاه میدان المپیک، منازل سازمانی آب و برق و منطقه گلدیس آلوده و برای هر نوع مصرفی غیر قابل استفاده اعلام شد.

نشست آب‌های سطحی به شبکه آبرسانی کیش، در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر بوی بد آب منازل و تانکرهای ذخیره آب، پیگیری و بامداد امروز محل نشست آن در نزدیکی میدان ملل تشخیص و نسبت به رفع آن اقدام شده است. 

در این زمینه مدیر عامل شرکت آب وبرق کیش  از ساکنان مناطق ذکر شده، خواست تا نسبت تخلیه  و ضدعفونی مخازن آب اقدام کنند. یادآوری می شود به علت پایین بودن فشار آب تمامی منازل و  واحدهای اداری و صنفی کیش از مخازن پلاستیکی برای ذخیره آب مصرفی و نوشیدنی استفاده می کنند.

از طرفی محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: تیم های ارزیاب مرکز توسعه سلامت این موضوع را تایید می کنند.

وی افزود: بررسی ها همچنان ادامه دارد و توصیه می شود مردم همچنان مراقب باشند و تا اعلام خبر قطعی رفع آلودگی،  موارد بهداشتی را  رعایت کنند.

شست‌وشوی مخزن آب با کلر توصیه می شود و شهروندان فیلتر های مخازن آب را نیز تعویض کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.