فرماندار بندرخمیر روز چهارشنبه درحاشیه گشایش این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه دارای ۲۵ غرفه‌ است که انواع محصولات تولیدی بانوان شهر خمیر و روستاهای بخش مرکزی این شهرستان شامل صنایع دستی و موادغذایی محلی در آن عرضه شده است.
میرهاشم خواستار افزود: نمایشگاه محصولات تولیدی و کارآفرینی بانوان همزمان با چهل ویکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و همچنین در راستای گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها برگزار شده‌است.
وی بیان داشت: برگزاری این نمایشگاه موجب هم‌افزایی وافزایش انگیزش بانوان جهت کارآفرینی و حضور بیشتر آنان در رصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خواهدشد.
فرماندار بندرخمیر در ادامه یکی از اهداف دولت را اشتغال‌زایی وتوانمندسازی بانوان بویژه در حوزه صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد و گفت: دولت برای حمایت از این قشر تسهیلات بانکی با بهره‌کم پرداخت خواهدکرد.
خواستار در پایان یادآورشد: نمایشگاه صنایع دستی خمیر تا روز جمعه ۱۸ بهمن‌ماه در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر برای بازدید و خرید عموم مردم با قیمت مناسب دایر است.
دوم فوریه برابر با ۱۳ بهمن‌ماه روز جهانی تالاب‌ها نامگذاری شده است که در این راستا امسال همایش روز جهانی تالاب‌ها در شهرستان بندرخمیر به‌عنوان بزرگ‌ترین بندرتالابی جنوب ایران فردا پنجشنبه ۱۷ بهمن‌ماه با حضور مهمانان کشوری واستانی برگزارمی‌شود.
روز جهانی تالاب‌ها در دوم فوریه سال ۱۹۷۱ برابر با ۱۳بهمن سال ۱۳۴۹در شهر رامسر ایران در کنوانسیون رامسر به امضا رسید واین روز برای نخستین بار در سال ۱۹۹۷ جشن گرفته شد. 
سال گذشته نیز همایش بزرگ روز جهانی تالاب‌ها به‌صورت ملی با استقبال گسترده علاقه‌مندان در بندرخمیر برگزار شد. در این همایش چهره‌های شاخصی همچون رییس سازمان محیط زیست کشور، مدیر دفتر حفاظت از تالاب‌ها، استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان در کنار دیگر مسوولان ملی، استانی، محلی و سمن‌های محیط زیستی دیده می‌شد.
بندرخمیر در کنار یکی از مهم‌ترین تالاب‌های کشور به نام تالاب خورِخوران با وسعتی حدود یکصد هزار هکتار قراردارد. این شهرستان با ۵۶ هزار نفر جمعیت در ۷۵ کیلومتری غرب هرمزگان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.