رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از این مرکز اظهار داشت: این مرکز با اعتباری افزون بر ۴۹ میلیارد ریال با مشارکت خیران در فضایی به وسعت ۶۰۰ مترمربع احداث شده است.

 دکتر حسین فرشیدی بیان داشت: عملیات اجرایی این پروژه از سال گذشته آغاز و امسال به اتمام رسید.

وی افزود: هزینه خرید دستگاه سی تی اسکن ۱۶ میلیارد ریال می باشد که از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تامین شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: ارایه خدمات در این مرکز با تعرفه دولتی است و دستگاه سی تی اسکن آن از دستگاه های پیشرفته و به روز می باشد.

برش‌نگاری رایانه ای یا توموگرافی رایانه‌ای  (Computed Tomography scan (CT scan یکی از روش های پیشرفته تصویربرداری پزشکی است؛ بعد از رادیوگرافی ساده، سی‌تی‌اسکن بیشترین کمک را به بررسی ضایعات سیستم حرکتی بدن انسان بخصوص استخوان ها می‌کند.

امروزه استفاده از سی تی اسکن جزء جدایی‌ناپذیر در تشخیص و حتی درمان  بسیاری از بیماری ها شده و با استفاده از تصاویر سی‌تی‌اسکن میتوان بافت‌های درون بدن را مشاهده کرد و شکل آنها را بررسی نمود و با این اطلاعات می‌توان از وجود بیماری‌های احتمالی آگاه شد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عصر روز گذشته به منظور بهره برداری از ۱۱۷ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان به استان هرمزگان سفر کرده است.

بخشی از این طرح ها از جمله دانشکده پرستاری و مامایی، دستگاه شتاب دهنده خطی انرژی بالا، بخش دیالیز و بخش بی آی سی یو بیمارستان شهید محمدی روز گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.

وزیر بهداشت در جریان سفر امروز به شهرستان بستک، از بخش های مختلف بیمارستان فارابی این شهرستان بازدید و از بیماران بستری در بخش های مختلف نیز عیادت کرد.

شهرستان بستک در ۲۱۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.