مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: این مسابقه علمی با حضور ۲۰۳ نفر از هنرجویان رشته کاردانش کشور به همراه عوامل اجرایی در ۶ هنرستان شهرستان‌های بندرعباس و رودان برگزار می‌شود.

موسی دادی زاده سرخایی روز دوشنبه دریک نشست خبری پیرامون برگزاری این مسابقه علمی افزود: مسابقه علمی کاربردی هنرجویان هنرستان های کاردانش در ۳۴ عنوان رشته در چهار زمینه صنعت، خدمات، هنر و کشاورزی انجام می‌شود.

وی بیان داشت: از این تعداد ۶ رشته درهنرستان کشاورزی رودان وهمچنین چهار رشته در هنرستان آینده سازان، ۶ رشته هنرستان شهید رجایی، ۲ رشته هنرستان شهید تندگویان، هفت رشته هنرستان شهید اسدالله رییسی و ۹ رشته در فنی وحرفه ای شماره یک بندرعباس برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: ۱۱ عنوان رشته از ۳۴ رشته مطرح شده در استان هرمزگان وجود ندارد که داوری آن با کمک داوران وناظران سایر استان‌های کشور انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان با اشاره به اینکه این دوره از مسابقه ها درپنج مرحله درحال اجراست، گفت: حدود ۱۰۰ هزار نفر در مرحله نخست درسطح مناطق کشور با هم رقابت کردند که ۱۴ هزار و ۵۰۸ نفر از این تعداد به مرحله (دوم) تئوری استانی راه یافتند.

دادی زاده سرخایی ادامه داد: از این تعداد چهارهزار و ۵۵۰ نفر نیز به مرحله سوم (عملی استانی) راه یافتند که در بین این تعداد ۲ هزار و ۶۷۵ نفر به مرحله تئوری کشوری راه یافند.

وی یادآورشد: در نهایت ۲۰۳ نفر از هنرجویان کاردانش سراسر کشور به مرحله نهایی راه یافتند که از این تعداد ۱۰۶ نفر دانش آموز پسر و ۹۷ نفر دانش آموز دختر هستند.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اضافه کرد: ۱۰۲ نفر کار داوری ونظارت هفدهمین مسابقه علمی کاربردی هنرجویان شاخه کار دانش کشور را برعهده دارند که ۲۸ نفر از داوران هرمزگانی هستند.

دادی زاده سرخایی گفت: میزبانی هرمزگان از این مسابقه‌ها به دلیل اینست که این استان در ۲ سال گذشته در دوره متوسطه در رشته‌های مهارتی رتبه نخست کشور را کسب کرده وهمچنین به لحاظ قبولی وتنوع رشته‌ها در کشور جایگاه خوبی دارد.

استان هرمزگان دارای ۱۶۳ هنرستان کاردانش با ۵۷ عنوان رشته است که ۱۷ هزار و ۷۷۵ هنرجو در این رشته‌ها مشغول به تدریس هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.