این برنامه به همت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان جاسک و اداره کل کانون پرورش فکری هرمزگان و با حمایت آفرینش‌های فرهنگی کانون این  استان در منطقه سیل‌زده شرق جاسک برگزار شد.

در این حرکت زیبای شادمانه که به مدت ۲ روز(شنبه و یک‌شنبه) اجرا شد، ۴۰نفر از مربیانِ کانون و هنرمندان استان‌های تهران، اردبیل، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس، یزد، کرمان، زنجان، مازندران وهرمزگان شرکت داشتند.

در این برنامه مربیان حاضر با یک دستگاه تریلی نمایش سیارِپیک امید، پنج دستگاه خودرو کتابخانه سیار روستایی در بین کودکان و نوجوانان شرق جاسک به اجرای برنامه‌های شاد ویژه کودکان ونوجوانان منطقه سیل‌زده شرق جاسک پرداختند.

اجرای نمایش عروسکی کشوری، قصه‌گویی مربیان، برگزاری مسابقه، اجرای نمایش تئاتر، بازی‌، موسیقی و پخش انیمیشن و اهدا هدایای فرهنگی به کودکان ازبرنامه‌های پیک امید کانون بود.

کودکان ونوجوانان و اهالیِ روستاهای سدیچ،گرندو، حاجی آباد، حسین آباد، ککی وکمپ سیل‌زدگان کروچ از برنامه شاد پیک امید بهره‌مند شدند.

فرماندار جاسک نیز ضمن حضور در این ویژه‌برنامه از تلاش‌های تیم کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان قدردانی کرد.

محمد رادمهر افزود: برگزاری این برنامه‌ها ضمن اینکه باعث ایجاد نشاط و شادابی در کودکان می‌شود، انگیزه بازسازی و نگاه به آینده پرامید را در کودکان زنده و پویاتر می‌کند.

طرح امداد فرهنگی «پیک امید» کانون پرورش فکری با هدف خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار، کارمشترک معاونت فرهنگی و مربیان جهادگر کانون پررورش فکری است.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه امسال سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

به دنبال این سیلاب‌ها و خسارت به مردم این مناطق، دست‌های همدلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مدت علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی، در قالب کمک‌های فرهنگی و اقلام خوراکی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال به مناطق سیل‌زده جاسک نیز ارسال شد.

کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان علاوه بر جمع‌آوری و ارسال کتاب و لوازم فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، پوشاک و لوازم بهداشتی نیز ارسال کردند.

این کمک‌ها شامل لباس بچه‌گانه برای کودکان و نوجوانان، لباس زنان و مردانه، یک تخته فرش ۱۲متری، نوشت‌افزار همراه با ۳۵۰ عنوان کتاب، آب معدنی، پتو و مواد خوراکی از جمله این کمک‌ها بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.