' مهدی قربانی ' روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سابقه دیرینه و تجربه زیادی برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری بصورت تخصصی و استاندارد برخوردار است.
وی با اشاره به برنامه های تابستانه این کانون اظهارکرد: در این راستا کارگاه های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی از جمله آشنایی با قرآن، خوشنویسی، نقاشی، سفالگری، خلاقیت ادبی، نمایش عروسکی، پویا نمایی، عکاسی، نجوم و سایر کلاس ها برای کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان افزود: در بخش فرهنگی نیز برنامه های گوناگونی در قالب 30 فعالیت انجام می شود که از جمله این برنامه ها می توان به قصه­ گویی، شعرخوانی، روخوانی کتاب، معرفی کتاب، بحث آزاد، معرفی شخصیت، کاردستی، بازی و سرگرمی، نمایش و نقد فیلم، نمایش خلاق، اردو، سفر و بازدید اشاره کرد.
وی، برنامه های بخش هنری کانون را نیز شامل فعالیت های جذاب در پنج موضوع از جمله نقاشی، پویا نمایی، خوشنویسی، سفالگری، نمایش عروسکی، عکاسی و دیگر فعالیت ها اعلام کرد.
قربانی افزود: کارگاه شعر و داستان، طرح های ادبی، اعلام فراخوان های متنوع، اجرای مسابقه و برگزاری شب شعر از دیگر برنامه هایی است که در بخش ادبی این کانون برای نوجوانان اجرا می شود.
وی، هدف از فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری و هنری کودکان و نوجوانان بر اساس ارزش ها و نظام تعلیم و تربیت اسلامی عنوان کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان به لحاظ تعداد مراکز زیر پوشش رتبه اول کشور را دارد و بیشترین تعداد مراکز تخصصی کانون متعلق به استان اصفهان است.
وی یادآور شد: مراکز کانون در چهار بخش شامل مراکز ثابت، سیار روستایی و شهری، فراگیر و مراکز پستی تقسیم می شود که در مراکز ثابت، فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بصورت متمرکز و در مراکز پستی به شکل مکاتبه ای است.
قربانی، محدوده فعالیت مراکز سیار را روستاها و مناطق محروم شهرها عنوان کرد و گفت: مراکز فراگیر نیز برای خدمات رسانی به کودکان معلول، نابینا و کم بینا دایر است.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان یادآور شد: مخاطبان کانون، کودکان ۶ تا ۱۶ سال هستند.
هم اکنون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان دارای 60 مرکز و 120 هزار نفر عضو است.
ت/6994 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.