فریدون همتی جمعه پس از پایان بازدید از مناطق سیل زده شرق هرمزگان که با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انجام شد، اظهار داشت: پس از اعلام نتیجه مطالعه های انجام شده، با کمک سپاه و ارتش، نیروهای جهادی و دستگاه‌های اجرایی عملیات بازسازی این مناطق آغاز می شود.

وی افزود: پس از مرحله استقرار و جابجایی مردم در شرایط سخت و سیل گرفتگی، عملیات برآورد خسارت ها در بخش های کشاورزی، شیلات، صیادی، مدارس، تاسیسات آب و برق، جاده ها، خانه ها و اثاثیه مردم منطقه آغاز شد.

استاندار هرمزگان گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد خسارت از سیل در منطقه شرق هرمزگان شده که  به وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشور اعلام شده است.

همتی تصریح کرد: امیدواریم بودجه مورد نیاز و پیش بینی شده به منظور بازسازی مناطق سیل زده شرق استان در هیات دولت مطرح و مورد تصویب قرار گیرد.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند و خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی وبرق، ابنیه و جاده‌ها درمنطقه جاسک و بشاگرد وارد شده است.

شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.