معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: تاکنون ۴۰ تن آرد و ۱۰ تن برنج به ارزش یک میلیارد و ۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات این نهاد تهیه و در مناطق سیل‌زده جاسک وبشاگرد توزیع شده است.
 احمد پایان عصر شنبه درخصوص اقدام ها اولیه این نهاد پس از وقوع سیل در شرق استان افزود: همچنین هزار تخته پتو نیز به ارزش یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال توسط کمیته امداد خریداری و در مرحله بارگیری به مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان می‌باشد.
وی بیان داشت: تاکنون کمک‌های اهدایی توسط خیران و مردم نیک‌اندیش نیز شامل آب‌معدنی، بخاری، پوشاک و بسته‌های غذایی به مناطق سیل‌زده هرمزگان ارسال شده است.
این مسوول اظهارداشت: همچنین با همکاری گروه‌های جهادی برنامه‌ریزی لازم جهت تهیه تعدادی لوازم گرم‌کننده (بخاری) بااعتباری به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام‌ شده است.
پایان یادآورشد: کمیته امداد با بررسی دقیق وضعیت خانواده‌های تحت حمایت این نهاد که در سیل اخیر دچار خسارت شده‌اند، بلافاصله نسبت به تامین نیازهای اولیه و ضروری آنها اقدام کرده است.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به تخریب تعدادی زیادی از منازل مددجویان در سیل اخیر و نداشتن سرپناه، درحال حاضر بازسازی منازل مددجویان مهم‌ترین و ضروری‌ترین خدمت مورد نیاز آن‌هاست.
پایان گفت: در این راستا پویش مردمی «هموطن خانه‌ات را دوباره می‌سازیم» ویژه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای بازسازی منازل خانواده‌های سیل‌زده در شرق هرمزگان راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: ارائه خدمات به سیل زدگان جاسک وبشاگرد نیازمند مشارکت آحاد مردم، خیران و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی متولی است.
معاون کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: مردم نیکوکار می‌توانند کمک‌های خود را به خانواده‌های سیل‎زده از طریق شماره‌گیری کد #۰۷۶*۸۸۷۷* با تلفن همراه و یا از طریق واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۶۰۱۶۹ بنام کمیته امداد نزد بانک ملی اهداء کنند.

حدود یکهزار خانوار از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد هرمزگان در بارندگی و سیل اخیر آسیب دیدند.

طبق بررسی‌های اولیه تعداد ۲۷۸ خانوار  آسیب‌ دیده از سیلاب در مناطق لیردف و گابریک شهرستان جاسک و تعداد ۷۳۷ خانوار در مناطق گافر و پارامون شهرستان بشاگرد هستند.

درپی حادثه سیل اخیر تعداد زیادی از خانه‌های مسکونی مددجویان به شکل صد درصد تخریب و بسیاری دیگر از منازل دچار آب‌گرفتگی شدید شده است

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.
بدنبال این سیلاب‌ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک و بشاگرد وارد شده است.
طبق اعلام مسوولان، سیل اخیر حدود ۹ هزار میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های استان هرمزگان در ۲ شهرستان جاسک و بشاگرد وارد کرده است.

شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.