حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با قدردانی از هوافضای سپاه پاسداران که برای نخستین بار همینه استکبار را خرد کردند، اظهار داشت: موشک‌هایی که سپاه به قلب اقتدار پوشالی نظام امپریالیستی آمریکا زد، باعث ذلیل شدن قدرت آن‌ها در دنیا شد.

وی ادامه داد: آمریکای امروز همان کشوری است که در زمان رژیم منحوس پهلوی اگر آنها به یک مرجع تقلید ما تعرض می‌کردند حق اعتراض و محاکمه نداشتیم تا جایی که حق توحش نیز از ایران می‌گرفتند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: ذلت آمریکایی‌ها در عملیات شهید سلیمانی نشان داد که جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده که قدرت بازداندگی خود را با شعار مطرح نمی‌کند.

قدرت ساختگی رسانه‌های هالیوود از آمریکا تبلیغاتی است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: سپاه پاسداران تمام پهبادها، رادارها و امکانات الکترونیکی دشمن را در همان دقیقه‌های نخست عملیات از کار انداخت درحالییکه آمریکایی‌ها تصور نمی‌کردند ایران چنین قدرتی داشته باشد.

وی خطاب به نمازگزاران افزود: به اینکه چه تعداد از سربازان آمریکایی کشته شدند کاری نداشته باشند چون این مسائل چندان مهم نیست، مهم این است که قدرت ساختگی رسانه‌های هالیوود از آمریکا تبلیغاتی است.

نمازگزاران در این هنگام با شعار "الله اکبر، مرگ بر ضد ولایت فقیه، درود بر رزمندگان اسلام، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل"، سیاست‌های آمریکا در شهادت شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و حضور آمریکایی‌ها در منطقه را محکوم کردند.  

آمریکا از تامین امنیت سربازان خود ناتوان است

امام جمعه بندرعباس در ادامه ابرازداشت: این حرکت و قدرت ایران در عملیات شهید سلیمانی صداش بعدها در می‌آید وچون آمریکا جرات برخورد با ایران را ندارد درحال حاضر درحال ماله کشی از تعداد کشته‌ها و تلفات‌شان برای حفظ آبروی خود هستند.

وی هم‌چنین خطاب به سران کشورهای منطقه تاکید کرد: اگر چشم انتظار این هستید که آمریکایی‌ها امنیت شما را تامین کنند کور خواندید، آمریکایی که نمی‌تواند امنیت سربازان خودش را تامین کند چطور می‌خواهد امنیت شما را تامین کند.

نظام جمهوری اسلامی ایران متکی به مردم است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اضافه کرد: سیاست کشورهای منطقه باید به سمتی پیش برود که؛ آمریکایی‌ها مجبور شوند به زودی منطقه را رها کنند و در آینده خاورمیانه بدون نظام سلطه آمریکایی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده یادآور شد: مردم مظهر قدرت در جمهوری اسلامی ایران هستند، لذا خلق حماسه مردمی در مراسم تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی مظهر این قدرت را به دنیا نشان داد.

وی ادامه داد: ملت ایران گزینه‌های خود را در تشییع پیکر شهیدان سپهبد سلیمانی و ابومهدی و شهدای همراه آن‌ها به آمریکایی ها نشان دادند که دشمنان بدانند نظام جمهوری اسلامی ایران متکی به مردم است.

امام جمعه بندرعباس  افزود: تا مادامی که مردم خالق حماسه‌ها هستند هیچ کشوری نمی‌تواند با این پشتوانه مردمی به ایران نگاه چپ کند و چاره‌ای جز تسلیم در برابر قدرت مردم ایران ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده در ادامه حادثه هواپیمای بویئنگ اوکراین که بیشتر مسافران آن ایرانی بودند، را تسلیت گفت.

مردم هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری تاکید کرد: مردم هشدارهای هواشناسی و مسوولان استانی را جدی بگیرند و در رفت و آمدهای خود بسیار احتیاط کنند.

وی در عین حال خواستار تمهیدات لازم برای وقوع سیل‌های ناشی از این بارندگی شد تا ضررهای آن کمتر شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان در بخش دیگری بیکاری یکی از مشکلات جدی در کشور دانست و بیان داشت: یکی از مهم ترین حقوق انسان ها، داشتن شغل و کسب و کار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده افزود: براساس آیات قرآن خدا بسترهای معیشتی را فراهم و تضمین کرده و مسوولیت ما را نیز مشخص نموده است.

نگاه به کار و اشتغال متناسب با نیاز جامعه باشد

وی اشتغال و کار را زمینه‌ساز زندگی شرافتمندانه برای انسان دانست و بیان داشت: در مقابل اشتغال بیکاری و تن پروری قرار دارد که در اسلام نکوهش شده است. 

امام جمعه بندرعباس یادآور شد: علت بیکاری که بخشی از آن به خود مردم نسبت به فرهنگ کار و بی‌مدیریتی در پذیرش دانشجو در رشته‌های غیرکاربردی در دانشگاه‌ها و نه براساس نیاز کار باید آسیب‌شناسی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده در این رابطه بیان داشت: نظام حاکم بر مدیریت اداری کشور گرفتار بروکراسی و کاغذبازی شده است، لذا نظام اداری که متورم باشد این سیستم علاوه بر ایجاد فساد باعث گرفتاری مردم نیز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به این مطلب که؛ نوع نگاه ما به کار و اشتغال باید متناسب با نیاز جامعه باشد، افزود: بخش خصوصی در حوزه کار و اشتغال باید فعال شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.