مردم ولایتمدار قشم روز پنجشنبه در قالب دسته های عزاداری، لباس سیاه به تن کردند و در غم شهادت حضرت فاطمه(س) بر سر و سینه زدند.
دسته‌های عزاداری محلی و هیات‌های مذهبی قشم پس از عزاداری محلی در خیابان، در امامزاده سید مظفر(ع) تجمع و ضمن گرامیداشت سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، با آرمان‌های انقلاب تجدید پیمان کردند.
عزاداران همچنین با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، ضمن اعلام انزجار از استکبار جهانی، از اقدام به موقع و غرورآفرین سپاه ایران در حمله به پایگاه نظامی آمریکا قدردانی کردند.

شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) امسال نیز دور هم گرد آمدند تا شور و شعور فاطمی را به نمایش بگذارند و با آشنایی بیشتر با سیره آن حضرت، درس دفاع از ولایت و ایثار را عمیق‌تر از همیشه مرور کنند.


حضرت فاطمه(س) در بیستم جمادی الثانی سال پنجم بعد از بعثت در مکه دیده به دنیا آمد. پدر ایشان رسول گرامی اسلام و مادر بزرگوارشان حضرت خدیجه(س) است.
زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه از مشهورترین القاب و ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه‌های ایشان می باشد.
بیشتر مفسران شیعی و عده‌ای از مفسران بزرگ اهل تسنن نظیر فخر رازی با توجه به آیه آغازین سوره کوثر، حضرت فاطمه (س) را خیر کثیر و باعث بقا و گسترش نسل و ذریه پیامبر اکرم (ص) ذکر کرده‌اند.
حضرت زهرا(س) بنا بر قول مشهور تنها ۹۵ روز پس از رحلت رسول خدا در این دنیای فانی زندگی کرد.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.