عباس جمشیدی روز پنجشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران افزود: سپاه پاسداران پاسخ کوبنده، دندان‌شکنی و بموقع به آمریکایی‌ها داد.

وی بیان کرد: میزان خسارت این اتفاق چقدر است مهم نیست مهم این است در مقابل قدرتی که پس از جنگ جهانی دوم حتی یک راکت به سمت آنها شلیک نشده بود امروز ایران با جرات و جسارت در مقابل او ایستادگی می‌کند.

جمشیدی اضافه کرد: این ایستادگی مستلزم دادن هزینه است و باید آمادگی قرار گرفتن در هر شرایطی باشیم.

وی بیان کرد: وقتی استکبار جهانی به خود اجازه می‌دهد یک مقام رسمی که به دعوت کشوری مانند عراق به آن کشور سفر می‌کند ترور دولتی کند به طور حتم باید منتظر یک پاسخ کوبنده باشد.

فرماندار بوشهر گفت: در این شرایط حساس با توجه به موقعیت خاص و استراتژیک این شهرستان به واسطه وجود نیروگاه اتمی و جزیره خارگ باید آمادگی هر اتفاقی را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: همچنین با حساسیت لازم هرآنچه امکانات و توانمندی‌هایی در شهرستان بوشهر وجود دارد بویژه در بخش دستگاه‌های خدماتی از جمله آب، برق و بهداشت و درمان باید پای کار باشند و تا اطلاع ثانوی همه نیروها با همه تجهیزات و امکانات خود باید پای کار باشند.

جمشیدی همچنین بر ضرورت آمادگی برای تخلیه اضطراری جزیره خارگ تاکید کرد و گفت: قایق‌های لازم، در نظر گرفتن مکانی برای اسکان اضطراری، تامین اقلام مورد نیاز مصرفی در صورت وقوع حادثه‌ای در خارگ پیش‌بینی لازم انجام شود.

وی همچنین بر حضور یک نفر از دستگاه‌های خدمات رسان در پاسگاه‌های انتظامی و تامین امکانات لازم آتش‌نشانی از سوی شهرداری‌ها تاکید کرد.

جمشیدی گفت: اگر شهرداری‌ها در مورد آماده نگه داشتن تجهیزات مورد نیاز بویژه در بحث آتش نشانی نیاز به امکاناتی دارند خود مستقیم عمل کنند و نیازی به مصوبه شورا و بروکراسی اداری نیست.

وی یادآور شد: دستگاه‌هایی که پروژه عمرانی دارند با پیمانکاران هماهنگ کنند که از امکانات و تجهیزات آنها استفاده شود.

جمشیدی گفت: همه مدیران با حساسیت پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند و تا اطلاع ثانوی در حوزه ماموریت حضور و برای خروج از شهرستان ضمن معرفی جانشین تام الاختیار با فرماندار هماهنگی لازم انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.