فریدون همتی عصر پنجشنبه پس از پایان بازدید از روند اجرای پروژه های آبرسانی و تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خط انتقال آب از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس به مخازن داماهی در مسیری به طول ۳۳ کیلومتر اجرایی می شود.

وی افزود: هم اکنون یکی از پروژه های آبرسانی بزرگ در هرمزگان ، آبرسانی به ۴۰ روستای اطراف بندرعباس از جمله روستاهای چهچکور، ایسین، تازیان  است که نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است.

همتی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۸ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که با تکمیل آن جمعیت ۱۰۰ هزار نفری شهر و روستاهای شمال و شمال شرق شهرستان بندرعباس از نعمت آب شرب سالم به صورت پایدار بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به بازدید صورت گرفته از تصفیه خانه فاضلاب شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس ، گفت: این پروژه سال ۹۶ کلنگ زنی و بخش های اصلی آن در حال انجام است که امیدواریم مرحله اول آن، نیمه اول سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: کل فاضلاب شهرک پیامبر اعظم(ص) هشت هزار مترمکعب است که برای افق ۲۵ سال آینده در نظر گرفته شده که لازم است شهرداری از هم اکنون برنامه ریزی لازم برای زیرساخت آن را انجام و پساب تصفیه شده را برای فضای سبز این شهرک استفاده کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.