استاندار هرمزگان گفت: مجوز آب شیرین کن‌های صنایع غرب بندرعباس که تاکنون راه اندازی نشده اند لغو می‌شود تا این صنایع از پساب تصفیه شده فاضلاب بندرعباس استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، فریدون همتی عصر گذشته(16 تیر) در نشست شورای حفاظت منابع آب هرمزگان افزود: صدور هرگونه مجوز جدید ساخت آب شیرین کن برای استفاده در صنایع غرب بندرعباس نیز ممنوع است مگر در صورتی که پساب تصفیه شده فاضلاب بندرعباس پاسخگوی نیاز نباشد، به صورت محدود از آب شیرین کن‌ها استفاده می‌شود.

رئیس شورای حفاظت منابع آب هرمزگان، همچنین با اشاره به ظرفیت مهم آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی غرب بندرعباس برای تامین آب شهرستان‌های بندرعباس و بندر خمیر، تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان به منظور استفاده مطلوب شهر‌ها و روستا‌های در مسیر خط لوله انتقال این آب شیرین کن، باید ظرف ده روز آینده برنامه‌ریزی و طراحی مناسبی انجام دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تخصیص آب سد چگین به دشت بارق در جاسک و دشت پلپلک در بشاگرد، شروع عملیات سد شریفی و تحویل تصیفه فاضلاب شهرستان خمیر به شهرداری از دیگر مصوبات شورای حفاظت منابع آب هرمزگان بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.