معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: ۹۸ نفر از این مددجویان ساکن مناطق روستایی و ۲۸ نفر درمناطق شهری هستند.

احمد پایان روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین برای ۸۱ نفر از مددجویان کمیته امداد هرمزگان معرفی‌نامه انتقال محل خدمت صادرشد.

وی یکی از شاخصه‌های توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت را کمک به معافیت سربازی فرزندان آن دانست وبیان داشت: معافیت فرزندان مددجو، نقش بسیار مهمی در توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت دارد و فرزندان این خانوارها با معافیت از خدمت سربازی، می‌توانند سرپرستی خانواده را برعهده‌ بگیرند.

معان حمایت از خانواده کمیته امدادهرمزگان اظهارداشت: البته فرزندان خانوارهای تحت حمایت پس از معافیت می‌توانند با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و با استفاده از آموزش‌های لازم زمینه ورود خود را به بازار کار را فراهم کنند.

پایان ادامه داد: طرح معافیت از سربازی با همکاری سازمان نظام‌وظیفه عمومی و باهدف کمک به امرارمعاش و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند اجرا می‌شود.

وی گفت: براساس قانون تنها یکی از پسران زنان سرپرست خانوار و یا تنها پسر خانوارهایی که دارای سه فرزند دختر باشند، می‌توانند از تسهیلات معافیت سازمان نظام‌وظیفه استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.