رضا مقبلی عصر یکشنبه در نشست با رییس کل دادگستری هرمزگان پیرامون مسائل قضایی زندانیان استان افزود: با انتقال زندانیان غیربومی، جمعیت کیفری زندان های هرمزگان کاهش بسیار محسوسی خواهد داشت و موجب رسیدگی بهتر به مددجویان می شود.
وی، همچنین خواستار تعیین تکلیف زندانیانی که طولانی مدت در زندان های هرمزگان حبس هستند، شد.
رییس کل دادگستری هرمزگان نیز بر کاهش جمعیت کیفری زندان ها تاکیدکرد و گفت: تاسیسات نوین حقوقی از ظرفیت بسیار خوبی برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها برخوردار است و باید زندان ها با تعامل با محاکم قضایی از این ظرفیت برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها استفاده کنند.
علی صالحی افزود: بازدید قضات از زندان ها نیز باید موثر و نتیجه بخش باشد تا مقدمات آزادی مددجویانی که شرایط لازم را دارند هرچه زودتر فراهم شود.
وی بیان داشت: مددجویانی که با جرائم کم اهمیت در زندان ها نگهداری می شوند نیز باید با محاکم قضایی مکاتبه تا زمینه آزادی آنان فراهم شود.
رییس کل دادگستری هرمزگان همچنین بر بررسی و پیگیری مشکلات زندانیان تاکیدکرد و گفت: باید درخواست های مددجویان به صورت روزانه توسط مددکاران و قاضی ناظر بر زندان بررسی تا آرامش در زندان حاکم شود.
صالحی افزود: مددکاران زندان باید آگاهی کاملی نسبت به وضعیت قضایی وسایر مشکلات مددجویان داشته باشند تا دغدغه و نگرانی آنان را برطرف کنند.
وی بیان داشت: دستگاه قضا همچنان با جرائم خاص و خشن با جدیت و محکم برخورد می کند و ارتقاء امنیت اجتماعی از اولویت های دستگاه قضا در هرمزگان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.