رییس کل دادگستری هرمزگان عصر یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلف‌های انتخاباتی این استان گفت: تبلیغات پیش از موعد و تنش آفرینی ، برخلاف قانون و از مصادیق مجرمانه است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

علی صالحی بیان داشت: حفظ امنیت برگزاری انتخابات و ایجاد شور و شوق به منظور مشارکت حداکثری مردم مهمترین اهداف ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلف‌های انتخاباتی هرمزگان است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه همگان به قانون ، افزود: براساس قانون استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و تخلف انتخاباتی در فضای مجازی نیز پیگیری و مورد بررسی قرار می گیرند.

صالحی برگزاری انتخاباتی سالم ، قانونمند و بی طرف را ملاک عمل مسوولان نظارتی و اجرایی عنوان کرد و گفت: باید بکوشیم تا شور و نشاط مردم ارتقاء یابد و انتخابات در فضای رقابتی و سالم برگزار شود.

۱۱۱ داوطلب برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هرمزگان ثبت نام کردند.

هیات‌های اجرایی سه حوزه انتخابیه هرمزگان از امروز به مدت ۱۰ روز تعیین صلاحیت داوطلبان را با اخذ استعلام از مراجع چهارگانه و با حضور هیات نظارت انجام می دهند.

استان هرمزگان دارای ۵ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی شامل سه نفر در شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیر، قشم، حاجی آباد و بوموسی و یک نفر در شرق استان در شهرستان‌های بشاگرد، رودان، سیریک، جاسک و میناب و یک نفر در غرب هرمزگان در شهرستان های بندرلنگه، بستک و پارسیان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.