سید مرتضی بختیاری روز چهارشنبه در مراسم واگذاری ۱۴۰ واحد مسکن به ایتام ونیازمندان هرمزگان افزود: این نشان از دغدغه‌ی رهبر معظم انقلاب به تامین سفره ایتام ونیازمندان است که کمیته امدادامام خمینی(ره) با تمام توان سعی در رفع فقر ومحرومیت زدایی دارد.

وی بیان داشت: هیچ عباداتی بالاتر از خدمت به محرومان نیست که مرحوم «حاج عبدالله والی» نمونه‌ای از نوع خدمت‌گزاری و جهاد در محروم‌ترین نقاط کشور از جمله بشاگرد بودند.

«حاج عبدالله والی، مسوول وقت کمیته امداد امام خمینی کشور اوایل دهه ۶۰ برای کمک به منطقه محروم بشاگرد ، به هرمزگان آمد. وی به عنوان نماد مدیریت جهادی شناخته می‌شود. ایشان در اردیبهشت سال ۸۴ درگذشت.»

رییس کمیته امداد کشور همچنین با قدردانی از موسسه خیریه اشرف الانبیاء تهران درساخت مسکن برای مددجویان این نهاد اظهارداشت: انجام کار خیر و کمک به نیازمندان و فقیران جامعه، به عنوان بهترین عبادت شناخته شده است.

بختیاری ادامه داد: هرچند کمیته امداد از بودجه دولتی برای پرداخت مستمری مددجویان استفاده می‌کند اما کار اصلی این نهاد بر دوش مردم، خیران و نیکوکاران است که می‌توان به طرح ارزشمند اکرام ایتام اشاره کرد که گاهی یک فرد خیر حمایت ۱۰ تا ۱۲ یتیم را برعهده دارد.

وی گفت: همچنین دیده می‌شود که برخی از موسسه‌های خیریه هفت هزار یا ۱۷ هزار یتیم را اداره می‌کنند که باید گفت این کار خیر بسیاری از بلاها را از کشور دور می‌کند.

مددجویان امداد خوش حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها هستند

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور یادآورشد: مددجویانی زیرپوشش این نهاد که از بانک‌های عامل تسهیلات مسکن، اشتغال ویاغیره دریافت می‌کنند، از خوش حساب ترین مشتریان بانک‌ها به حساب می‌آیند.

بختیاری ادامه داد: تاکنون بیش از ۶۰۰ واحد مسکونی درهرمزگان به ایتام ونیازمندان واگذار شده است و امروز نیز نیازمندان استان از۱۴۰ واحد مسکونی بهره مند شدند.

وی گفت: ۱۷۰ هزار دانش آموز، بیش از ۷۰ هزار دانشجو و چهار هزار طلبه در کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند و افتخار مان این است که به این قشر مهم وتاثیرگذار جامعه خدمت می کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.