منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده‌ای افزون بر ۱۰ هزار هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران 'ایمیدرو' اداره می‌شود.

کمک به صادرات غیرنفتی محصولات صنعتی تولید شده ، تامین نیازهای داخلی در زمینه صنایع اصلی مادر، استفاده از منابع گازی موجود در پارس جنوبی و شمالی، اشتغال زایی و رفع محرومیت از منطقه و کاهش هزینه‌های تولید به منظور تسهیل ورود کشور به بازارهای رقابتی جهانی از اهداف مرتبط بر ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی می‌باشد.

این منطقه در سال ۸۹ مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در سال ۹۰ ابلاغ شد و طبق برنامه و طرح جامعی که مورد تدوین قرارگرفته در سال یک هزارو ۴۱۴ در زمینه استقرار صنایع مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

خردادماه امسال نیز تفاهمنامه همکاری و سرمایه گذاری ایجاد صنایع پتروشیمی با هدف توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان (غرب هرمزگان) بین ایمیدرو و شرکت ملی صنایع پتروشیمی امضا شد.

معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان بیان داشت: هدفگذاری‌های صورت گرفته جهت تولید محصولات پتروشیمی و صنایع معدنی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، اهمیت آن را در سطح کشور دوچندان کرده است.

ایرج حیدری عصر سه شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان که با محوریت بررسی موانع و مشکلات پیش روی تسریع در رونق منطقه مذکور که با حضور دادستان بندرعباس، مدیر کل بازرسی هرمزگان و مدیرکل دیوان محاسبات برگزار شد، افزود: اجرای طرح‌های بزرگ سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی و صنایع انرژی بر پارسیان زمینه ساز ایجاد تحولات بسیار خوبی در غرب استان خواهد بود.

وی سرعت بخشیدن به روند تکمیل زیرساخت‌ها به ویژه بندرگاه منطقه ویژه اقتصادی و صنایع انرژی بر پارسیان را از نیازهای اساسی این منطقه مهم برای جذب و اجرای طرح‌های بزرگ سرمایه گذاری دانست.

حیدری با اشاره به ضرورت توسعه زیرساختها در تمامی بخشهای آب، برق ، راه ، بنادر و دریانوردی در این منطقه ، گفت: تمام ارگانهای متولی باید نسبت به رفع مشکلات موجود در مسیر توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان اقدام لازم را به عمل آورند.

این مقام مسوول تاکید کرد: از همه ظرفیت‌های هرمزگان به ویژه ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای حل مشکلات پیش روی توسعه منطقه ویژه اقتصادی و صنایع انرژی بر پارسیان استفاده خواهد شد.

منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان در ۵۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان و ۱۵ کیلومتری عسلویه قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.