معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توفان ماها ( MAHA) تاثیر مستقیمی روی جنوب ایران نخواهدداشت وبه سمت خشکی‌های هندوستان منحرف خواهدشد.
کیانوش عارفی روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: وضعیت فعلی این توفان حاره‌ای ۱۹.۴ درجه عرض شمالی و ۶۳.۶ درجه طول شرقی و سرعت باد مرکزی ۱۰۵نات با درجه قدرت ۳ است.
وی یادآورشد: فردا چهارشنبه نیز وضعیت این توفان درموقعیت  ۱۹.۹ درجه عرض شمالی و ۶۴.۵ درجه طول شرقی قراردارد که سرعت باد آن به ۷۰نات کاهش و قدرت آن به درجه ۱ کاسته می‌شود.

توفان‌های حاره‌ای که بیشتر در اقیانوس هند و آفریقا تشکیل می‌شود، براساس منشاء تشکیل آن به صورت محلی نامگذاری می‌شود.

توفانی که در سریلانکا شکل گرفته به اسم «کیار»، عرض‌های بالاتر از آن «ماها» و توفانی که منشا آن بیشتر به سمت سواحل جنوبی ایران و دریای عمان است ، «گونو» نامیده می‌شود.


جزیره کیش و لاوان مواج است
معاون هواشناسی هرمزگان یادآورشد: امروز سه شنبه در ساعت بعدازظهر و شب افزایش باد در جزایر غربی استان پیش بینی می‌شود که سبب مواج شدن جزیره‌های کیش ولاوان خواهدشد.
عارفی توصیه کرد: شناورهای سبک از رفتن به محدوده جزیره‌های غربی هرمزگان خودداری کنند.
وی گفت: از لحاظ دمایی نیز به صورت موقت در روز چهارشنبه باتوجه به کاهش رطوبت نسبی هوا درطول روز، افزایش۱تا ۲ درجه‌ای دما درهرمزگان پیش بینی می‌شود اما از روز پنجشنبه به طور کاهش نسبی دما در استان حاکم است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.