حجت الاسلام حسن ترابی روز دوشنبه درمراسم گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان در بندرعباس افزود: ۱۳ آبان روز جهانی تجلی روحیه استکبار ستیزی ملت ایران در دوران معاصر و روز تبلور خشم ملت ایران علیه آمریکاست.

وی بیان داشت: ۱۳ آبان یادآور سه رخداد مهم تاریخی تبعید امام (ره) به ترکیه در سال ۴۳، کشتار دانش آموزان به دست رژیم پهلوی در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیروز خط امام در سال ۵۸ است.

خطیب جمعه رباط کریم اظهارداشت: این سه رویداد مهم ومتفاوت هرکدام درشکل دادن انقلاب اسلامی ایران وتداوم بخشی آن نقش اساسی ایجاد کردند که مبنای هرسه مبارزه ملت ایران با استکبار و ایادی آن است.

ایران هیچ‌گاه بدنبال دوستی با آمریکا نیست

حجت الاسلام ترابی ادامه‌داد: آمریکا که امام راحل از آن به عنوان ام الفساد قرن وشیطان بزرگ یاد می‌کنند، درطول ۶۰ سال گذشته جنایت‌های زیادی علیه ملت انقلابی ایران مرتکب شده وبدانند این ملت انقلابی هیچ‌گاه راه دوستی با این جنایتکار را درپیش نگرفته است.

وی گفت: همه بدانیم که امروز دشمن اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آمریکاست و هر روزی که می‌گذرد بر دشمنی این شیطان صفت نسبت به ملت ایران افزوده می‌شود.

امام جمعه رباط کریم اظهارداشت: درطول ۴۰ سال گذشته دشمنی آمریکا با ایران بیشتر شده و دراین چهاردهه دولتمردان متکبر آمریکا لحظه‌ای از دشمنی وکینه توزی خود علیه ملت ما دست بر نداشتند.

وی یادآورشد: آمریکا از کودتای ۲۸ مرداد تا به امروز تغییر نکرده بلکه شرارت‌ها وگرگ صفتی‌های خود را با وقاحت و وحشی‌گری بیشتری علیه ملت ایران ادامه می‌دهد.

ترابی گفت: امام راحل بارها تاکیدداشتند که آمریکا دراین مدت هرآنچه می‌دانست علیه ایران توطئه کرد و ملت ایران از زمان انقلاب تاکنون پنجه درپنجه آمریکا گذاشته و درطول این سال‌ها این آمریکا بوده که شکست خورده وایران درهمه عرصه‌ها پیروز میدان بوده است.

خطیب جمعه رباط کریم اظهارداشت: آخرین تلاش آمریکا تشدید تحریم‌ها علیه ایران بود که دراین عرصه نیز به فضل الهی شکست خوردند ونتوستند ایران را تسلیم خود کنند.

آمریکا درجنگ اقتصادی به اهدافش نرسید

امام جمعه رباط کریم اظهارداشت: آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران نیز شکست خورد و به اهدافش نرسید.

ترابی ادامه داد: آمریکا دیگر رو به افول است و طرح‌های آن‌ها یکی پس از دیگری منجر به شکست شده است که خود نیز براین ادعا اذعان دارند اما به فضل الهی روز به روز بر اقتدار و قدرت منطقه‌ای وبین‌المللی ایران افزوده می‌شود وتوانسته است آمریکا را به زانو درآورد.

هیچ کس حق ندارد به عزت ایران چوب حراج بزند

امام جمعه رباط کریم گفت: هیچ کس حق ندارد به عزت ایران چوب حراج بزند وملت ایران را پایمال کند.

ترابی ادامه داد: عده‌ای خواستار این هستند که با آمریکا وارد مذاکره شوید و از این فرصت استفاده کنید که در این راستا رهبر معظم انقلاب قاطعانه فرمودند که آمادگی آمریکا برای مذاکره یک فریب وترفند است.

وی گفت: مقصود آمریکا یک راه حل عادلانه برای ایران نیست بلکه بدنبال این است که ما را بر سر میز مذاکره بنشانند تا تعهدات خاصمانه آنها را بپزیریم و این را بدانند که پذیریش، این مذاکره برای ملت ایران ننگ است و این ذلت وخواری را نمی‌پذیرند.

خطیب جمعه رباط کریم یادآورشد: مذاکره با آمریکا هیچ نتیجه‌ای ندارد وکسانی که آن را حلال مشکلات می‌دانند صد درصد در اشتباه هستند.

وی گفت: بعضی‌ها خواب بازگشت آمریکا به ایران را می‌بینند این درحالی است که این خواب هرگز تعبیری نخواهدداشت.

برجام، نتیجه تجربه تلخ مذاکره با آمریکا بود

امام جمعه رباط کریم گفت: ایران از مذاکره با آمریکا تجربه تلخی دارد و یکی از آنها مذاکره هسته ای با موضوع برجام است، مگر قرار نبود آمریکا تحریم‌ها را بردارند.

وی اضافه کرد: ایران بعد از توافق هسته‌ای به همه تعهدات خود عمل کرد اما آمریکایی‌ها و اروپایی ها پشت پا به تعهدات خود زدند.

ترابی ادامه داد: آمریکا توان ایستادگی درمقابل ایران را ندارد، چرا که درطول ۸ سال دفاع مقدس پوژه شان به خاک مالیده شد وآنها می‌دادند که درعرصه نظامی شکست می‌خورند.

وی یادآور شد: آمریکا شکست درعراق، سوریه و یمن را از ایران می‌داند و رهبری معظم انقلاب فرمودند بهانه‌ها و خواسته‌های نامشروع آمریکا پایانی ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.