به گزارش عصر شنبه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرروش هرمزگان، فاطمه مهاجرانی در جمع مدیران استعدادهای درخشان فرزانگان هرمزگان افزود: باتوجه به شرایط حاکم در مدارس تیزهوشان، پرداختن به ساحت‌های معنوی و اخلاقی از ضرورت بیشتری برخوردار است.

وی بیان داشت: مدارس سمپاد به دنبال تربیت ربات نیست بلکه مثل هر مدرسه ی دیگری بنا دارد که انسان تربیت کند و افراد را برای زندگی کردن پرورش دهد.

این مسوول در وزارت آموزش وپرورش اظهارداشت: سیستم آموزشی برای این کار راه اندازی شده تا انسان‌هایی را تربیت کند که بتوانند خوب زندگی کنند، بتواند بامشکلات زندگی خود بجنگند و در لحظه حساس، درست تصمیم گیری کنند وتوانایی خلق آثار را داشته باشند.

مهاجرانی گفت: در سند تحول  نظام تعلیم و تربیت کشور، تاکید بر تربیت همه جانبه ساحت‌های شش گانه است و نباید دانش آموزان را در معرض موضوع صرف علمی قرار دهیم.

مهاجرانی به دوری از تربیت تک ساحتی علمی و فناورانه در مدارس سمپاد تاکید کرد وگفت: اگر تعدادی از افراد را انتخاب کردیم و تنها به آنها تست زدن، خرید کتاب کمک آموزشی و درس خواندن برای معدل بالا آموزش دادیم، مسیرمان را غلط رفته ایم.

رییس مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان با بیان اینکه دانش آموزان مدارس استعداد درخشان نخبه نیستند بلکه در جریان نخبه شدن قرار دارند، تصریح کرد: نخبه فردی برجسته و کارآمد بوده که به وسیله ابزارهای آموزشی و پرورشی و نیز ساحت های ششگانه در چهارچوب سند تحول  نظام تعلیم و تربیت کشور گام بردارند.

مهاجرانی با اشاره به اینکه هدف مدارس سمپاد تربیت نخبه است، گفت: اگر بتوانیم با افراد دارای استعدادهای ویژه جامعه که ۲ تا ۳ درصد جمعیت هر جامعه ای را تشکیل می‌دهند، کار ویژه انجام دهیم، آن وقت نخبه تربیت کرده ایم.

وی ابرازداشت: دانش آموزی که در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کند باید مسابقات قرآنی ویژه و مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی داشته باشد.

مهاجرانی وجود مدارس استعدادهای درخشان را یک ضرورت برشمرد و گفت: این مدارس بر روی ۲ تا ۳ درصد دانش آموزان مستعد ویژه برنامه ریزی و سرمایه گذاری می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.