مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان گفت: در این بافت‌های ناکارآمد جمعیتی معادل ۳۶۵ هزار و ۶۰۸ نفر ساکن هستند.
آرش رضایی روز پنجشنبه درنشست شورای هماهنگی راه وشهرسازی درهرمزگان افزود: این محدوده‌های ناکارآمد شامل۱۵۶هکتار بافت ارزشمند تاریخی، هزار و۷۰۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی و ۲ هزار و ۳۹۰ هکتار بافت فرسوده میانی است که این تعداد ۴۱ محله را در برمی گیرد.
وی بیان داشت: برنامه بازآفرینی این محدوده‌های فرسوده با نگاه محله محوری در حوزه تامین خدمات روبنایی و زیربنایی، نوسازی مسکن و فعالیت‌های اجتماعی وفرهنگی درحال پیگیری است.
امسال هیچگونه سهمیه قیری به هرمزگان ابلاغ نشده است
مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان همچنین در این نشست به سهمیه قیر اشاره کرد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون هیچگونه سهمیه قیری بابت پروژه‌های راهسازی به این استان ابلاغ نشده است.
رضایی گفت: این مساله باعث کندی در ساخت وساز راه‌های هرمزگان شده است.
وی یادآورشد: از سال ۹۳ تا پایان سالجاری، ۲۰۰ هزار و ۳۹۳ تن قیر به ارزش ۲ هزار و۶۰۰ میلیارد ریال به اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان ابلاغ و در پروژه های راهسازی مصرف شد.
اجرای ۱۲۸ طرح راهسازی هرمزگان در سالجاری
مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان گفت: درسالجاری تعداد ۱۲۸ پروژه راهسازی و بناهای بزرگ در سطح استان هرمزگان در دست اجرا است.
رضایی اظهارداشت: احداث بزرگراه شامل ۱۰ پروژه به طول ۱۳۳ کیلومتر، احداث راه اصلی شامل ۹ پروژه به طول ۱۹۵ کیلومتر، احداث راه فرعی شامل ۹ پروژه به طول  ۱۳۰ کیلومتر، احداث ۵ دستگاه پل بزرگ با طول هزار و ۲۶۵ متر و احداث راه روستایی شامل ۹۵ پروژه به طول ۸۲۳ کیلومتر از جمله این طرح‌هاست.
هرمزگان ۱۳ هزار کیلومتر راه دارد
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: در حال حاضر این استان دارای ۱۳ هزار و ۷ کیلومتر راه است که از این تعداد ۳۴ کیلومتر آزادراه، ۶۷۱ کیلومتر بزرگراه، ۵۹۱ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۷۷۴ کیلومتر راه فرعی و ۹ هزار و ۹۳۸ کیلومترراه روستایی است.
رضایی گفت: راه‌های روستایی هرمزگان شامل ۴ هزار و ۹۶۷ کیلومتر راه آسفالته، هزار و ۲۹۳ کیلومتر راه شوسه و سه هزار و ۶۷۷ کیلومترراه خاکی است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.