آموزش و پرورش به عنوان منبع مولد نیروی انسانی و محور اصلی توسعه مورد اهمیت است و باید همه ظرفیت‌ها در جهت رشد و بالندگی این مجموعه مهم به کار گرفته شود و آموزش و پرورش نباید از مدار توجه ویژه خارج شود.

مهرماه امسال ۴۲۰ هزار دانش آموز در استان هرمزگان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

از این شمار ۳۸۰ هزار و ۹۳۵ نفر در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم، نظری، کار و دانش و استثنایی و ۴۰ هزار نفر نیز به عنوان نوآموز مشغول به تحصیل می باشند.

 این شمار دانش آموز در سه هزار و  ۵۸۵ آموزشگاه در قالب ۱۶ هزار و ۴۳۰ کلاس درس از اول مهرماه ۹۸ مشغول به تحصیل شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های خوب قانون شورای آموزش و پرورش، ماده ۱۸ است، که می توان از آن در جهت توسعه فضای آموزشی استان بهره گرفت.

سعید ناجی تصریح کرد: آموزش و پرورش با داشتن بیشترین آمار نیروی انسانی، تعداد بالای معلمان و جمعیت گسترده‌ی دانش آموزان از حساسیت ویژه ای در جامعه برخورداراست.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های هر جامعه‌ای ترتبیت نیروی انسانی کارآمد است که این مهم تنها با سرمایه گذاری بر آموزش و پرورش محقق می‌شود و باید از همه ظرفیتها در این مسیر استفاده کرد.

ناجی خاطرنشان کرد: دانش آموز تا سن ۶ سالگی در محیطی زندگی کرده که اختیار بالایی در آن داشته و بعد از آن وارد فضایی متفاوت شده که محدودیت‌های زیادی در آن وجود دارد که این موارد باید در برنامه ریزی های آموزشی لحاظ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان برگزاری رقابتهای ملی دانش آموزی در هرمزگان را مورد اشاره قرار داد و افزود: برگزاری این رقابت‌ها باید برای استان مزایا و امتیازاتی داشته باشد.

وی با اشاره به افتخار آفرینی دانش آموزان هرمزگان در حوزه‌های علمی و ورزشی، گفت: باید موفقیت‌های آموزش و پرورش و افتخارات دانش آموزان استان به درستی در جامعه انعکاس یابد.

این مقام مسوول تاکید کرد: اخبار خوب به ویژه خبرهای حوزه آموزش و پرورش که با زندگی مردم گره خورده، موجب ایجاد نشاط و تقویت امید در جامعه می‌شود و باید به درستی در جامعه منعکس می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.