ابراهیم محمدی روز یکشنبه در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان در سالجاری افزود: آمادگی برای شروع سال تحصیلی از برنامه‌های مهمی است که آموزش و پرورش استان در دست اجرا دارد که امور مربوط به این حوزه در قالب طرح مهر مدیریت می‌شود.

وی اظهار داشت: پارسال ۵۹۳ هزار و ۱۲۰ دانش‌آموز در ۲۴ هزار و ۹۸۶ کلاس درس در قالب چهار هزار و ۹۸۴ مدرسه دولتی و غیردولتی مشغول به تحصیل بودند.

وی اضافه کرد: امسال نیز پیش بینی می‌شود بیش از ۶۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام شده و سال تحصیلی جدید را در استان آغاز کنند.

وی با بیان اینکه سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی یکی از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش استان است گفت: این اقدام نیز در پایان خرداد ماه به اتمام رسیده‌ و هم اکنون بیش از ۸۷ درصد ابلاغ سیستمی همکاران صادر شده و مشکلی از بابت ساماندهی و سازماندهی وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: نقل و انتقالات در درون استان نیز در پایان اسفند ۹۷ به اتمام رسید و بخش اضطراری نیز که باقی مانده‌بود روز شنبه اعلام شد.

وی اظهار داشت: بیش از ۲۷۰ نفر از متقاضیان انتقال در داخل استان منتقل شده و متقاضیان انتقال برون استانی نیز در پایان اردیبهشت ماه اعلام نتیجه شده و نتیجه بخشی از تقاضاهای انتقال اضطراری نیز در یک هفته جاری اعلام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: مشارکت دادن مردم در برنامه‌های این نهاد و نظارت مردم بر برنامه‌های فرهنگی و آموزشی از فلسفه‌های تشکیل شورای آموزش و پرورش است.

علی مصطفوی اظهار  داشت: سازماندهی به موقع و بازگشایی مدارس در آموزش و پرورش استان جای تقدیر دارد، اما در زمینه سوادآموزی به همکاری همه دستگاه‌ها نیاز است.

وی اضافه کرد: تلاش در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی باید با همت مضاعف پیگیری شود تا بتوان در رسیدن به اهداف اصلی موفق بود.

وی درباره پوشش نوآموزان دوره پیش دبستانی در  محدوده ۲۰ کیلومتری نوار مرزی نیز افزود: استانداری اذربایجان غربی در این زمینه نظر مثبتی داشته و امید است این طرح تداوم داشته باشد.

در سال گذشته پوشش مقاطع ابتدایی، متوسط اول و دوم در آذربایجان غربی به ترتیب ۹۸، ۸۸ و ۷۲.۵ درصد بود.

تراکم فیزیکی در این استان بیش از ۳۰.۲ نفر در هر کلاس است و تراکم دایر به ۲۵.۲ نفر در هر کلاس می‌رسد که نشان‌دهنده کمبود اساسی در این بخش است.

۷۱۲۵/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.