آمادگی هرچه بهتر حضور در نمایشگاه پژوهش و فناوری، معرفی دستاوردهای پژوهشی، ایده های برتر دانش آموزان و  فرهنگیان در هفته ی پژوهش استان البرز از اهداف آغاز به کار این دبیرخانه در آموزش و پرورش استان  البرز است.

در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش راهکارهایی مربوط به تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش آمده است زیرا آموزش و پرورش نقطه آغازین پژوهش در جامعه است و زمینه پویایی جامعه را بوجود می آورد.

 هر ساله  با وجود همه تنگناهای مالی، آموزش و پرورش در هفته پژوهش برای گسترش فرهنگ پژوهش که رشد پایدار را در جامعه رقم می زند ، اقدام به تدوین برنامه های مختلف از جمله شرکت فعال در نمایشگاه استانی پژوهش و آیین تجلیل از پژوهشگران استانی و  کشوری می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: پژوهش زیر مبنای آموزش است و این مهم در مدارس البرز که دارای ظرفیت بالایی در این بخش مهم می باشد باید گسترش و تقویت شود.

سالار قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: باید مدارس استان البرز را به سوی پژوهش محور شدن سوق دهیم تا دانش آموزان از دوره ابتدایی با جایگاه و نقش پژوهش در جامعه آشنا شوند.

وی  با بیان اینکه آموزش و پرورش البرز در بیست و یکمین برنامه معلم پژوهنده ، ۶۵ طرح از معلمان این استان برتر شناخته شد، خاطرنشان کرد: این طرح ها از بین ۲ هزار و ۳۳۸ اثر پژوهشی پس از ارزیابی داوران رتبه برتر را کسب کردند و ۲ طرح به مرحله کشوری راه یافت.

قاسمی یادآور شد: پژوهش در کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت نقش تاثیرگذاری دارد که این مهم در سال های اخیر مورد توجه معلمان و حتی دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: از سال ۷۹ بحث پژوهش در جامعه مطرح شده که در حوزه تعلیم و تربیت باید به آن پرداخته شود تا دانش آموزان با رویکرد پژوهش محوری سال های تحصیل خود را سپری کنند.

قاسمی افزود: استان البرز قطب علم و فناوری و صنعتی کشور است لذا باید فرهنگ پژوهش را در بین مردم به ویژه دانش آموزان نهادینه کنیم.

وی تصریح کرد:  اضافه کرد: در زمان حاضر در مدارس کشور از جمله در استان البرز طرح های پژوهشی مختلفی به اجرا در می آید که در آن دانش آموزان موفق به کسب رتبه های برتر کشوری می شوند.

این مسئول تاکید کرد: این دبیرخانه مسئولیت خطیری در خصوص تحلیل و ارزیابی و معرفی پژوهشگران درعلوم مختلف و ایده پردازان برتر خانواده بزرگ تعلیم و تربیت استان جهت رقابت با مراکز آموزش عالی به عهده دارد.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز و حدود ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.